Kolonial.cz spouští po roce příprav rozvoz do domu

čtvrtek, 04. června 2015, 11:01 Internet & Mobil MediaGuru

Online nákup zboží včetně dovozu do domu zahajuje po Praze a okolí Kolonial.cz z E-commerce Holding.

Online obchod Kolonial.cz vstoupil do další fáze testování. Od čtvrtka spouští rozvoz nakoupených potravin po Praze a blízkém okolí. Pro rozvoz má k dispozici víc než desítku automobilů, do konce roku jich plánuje mít několik desítek. Uvažuje také o postupném rozšiřování rozvozu do dalších měst České republiky. Službu spouští po téměř ročních přípravách.

První měsíc (tj. po celý červen) bude zboží rozvážet zdarma. V nabídce má vedle potravin i drogerii, dětské zboží a krmivo pro zvířata. Sázet chce především na čerstvost výrobků. Doručuje proto do druhého dne. Na kolik rozvážka přijde po skončení zaváděcího období, zatím nebylo upřesněno. Na podporu nové služby spouští reklamní kampaň od Motionhouse a Prague Bistro ve formě samolepek v metru, hyper cube, CLV, mailingu a na sociálních médiích.

Obchodní model Kolonialu zahrnující vlastní sklad, implementaci SAPu, síť dodavatelů a další prvky si vyžádal investice v řádech desítek milionů korun. „Chceme vybudovat dlouhodobě profitabilní byznys, který krátce po spuštění nenarazí na svůj strop,“ řekl Jan Jírovec, CEO E-commerce Holdingu, pod jehož hlavičku Kolonial spadá. Předpoklad je takový, že projekt by se měl do roka od spuštění dostat do kladného výsledku.

Kolonial nabízí sortiment od 120 dodavatelů, se kterými má přímý obchodní vztah. „Je to nutný předpoklad pro to, aby se online stal silným distribučním kanálem, který tak vnímají i dodavatelé,“ uvedl ředitel Koloniálu Petr Vyhnálek. Nabídku sortimentu chce Kolonial dále rozšiřovat. Oslovovat chce své zákazníky přímo, ambasadory značky mají být příručí.

Kolonial

„Čerstvé zboží nedržíme na skladě, výrobce nám ho nabízí až na základě objednávky a putuje rovnou k zákazníkovi. Zboží je tak na cestě jen několik hodin oproti realitě kamenných prodejen, kdy to mohou být i dny,“ dodal Vyhnálek. Pro distribuci vybudoval Kolonial.cz vlastní sklad v Rudné u Prahy, který využívá přímo pro prodej online potravin.

Podle výzkumu Nielsen celosvětově tvrdí až čtvrtina respondentů, že objednává zboží online, 55 % zákazníků nákupy do budoucna plánují. Online prodeje potravin táhne skupina zákazníků tzv. millenials - 30 % mladých do 34 let už objednává a využívá doručení nákupů do domu. Z celosvětového pohledu využívají online nákupy především asijské země (37 %), v Evropě je to zatím méně (13 %).

Kolonial.cz je součástí E-commerce Holding patřící pod Rockaway, který loni získal strategické investiční partnery pro rozvoj klíčových aktivit v podobě Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Pod E-commerce Holding patří celkem šestnáct e-shopů. Plánovaný roční obrat pro letošní rok je 1,9 mld. Kč s cílem mít 3 mil. zákazníků.

-mav-