Nové značky volí pro vstup monobrandové obchody

čtvrtek, 04. června 2015, 12:28 Marketing MediaGuru

Loni vstoupilo na český trh 12 mezinárodních maloobchodních značek.

Česká republika je stále atraktivním trhem pro nové značky. Jen v loňském roce vstoupilo podle společnosti CBRE na český trh v oblasti retailu 12 mezinárodních značek. Převážná většina z nich se pohybuje v sektoru módy, sportovního oblečení, bot a doplňků, například Adidas NEO, Bears&Friends, Fjällräven nebo Kiehl’s. Pro svůj vstup volí často monobrandové prodejny, které se snaží zapůsobit na specifickou skupinu zákazníků svým interiérem a atmosférou. V minulosti přicházely značky spíše přes partnery nebo prostřednictvím multibrandových obchodů.

Z hlediska vstupu nových značek na trh je hlavní město Česko republiky celosvětově na 38. místě. Praha tak stojí na stejné úrovni jako Londýn, Madrid, Mnichov nebo Vídeň a umístila se před městy typu Barcelona, Řím nebo Miláno, kam v loňském roce zamířila přibližně jen polovina mezinárodních značek.

Celosvětově nejaktivnější jsou značky, které pochází z USA (26 %), dále značky italské (14 %), britské (11 %), francouzské (10 %) a španělské (6 %). V České republice značnou aktivitu projevují také německé firmy, které mají k českému trhu blízko – v roce 2014 v Praze otevřeli svou prodejnu hned tři německé značky (21 %). Další maloobchodníci, kteří dlouhodobě projevují zájem o Prahu, kopírují celosvětový trend a pocházejí především z USA a Itálie (14 % v roce 2014).

Nové značky v ČR v roce 2014

Adidas NEO
Bears&Friends
Fjällräven
Kiehl’s Since 1851
La Vie
Moncler
Sinéquanone
Sizeer
Superdry
Tosca Blu
Von Zeiten
Woolrich

„I když se může zdát, že je trh, co se týče skladby jednotlivých značek v rámci různých retailových sektorů dobře zastoupen, nové značky mají stále šanci na trhu prorazit. Řada obchodníků přichází, ale někteří i odcházejí. Za poslední tři roky uzavřelo své obchody v České republice několik zahraničních, převážně módních značek, např. Giga sport, KappAhl, Charles Voegele, Jackpot & Cottonfield či Mixer,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail ze společnosti CBRE.

Co se týče cenové úrovně, polovina maloobchodníků cílí na střední cenovou kategorii, druhá polovina na vyšší cenovou kategorii a business, což taky poukazuje na dobré postavení Prahy v porovnání s jinými evropskými městy.

-kch-