Ogilvy & Mather: Nejvyšší tržní hodnotu má Škoda

pondělí, 29. června 2015, 10:23 České značky, Marketing, Výzkum MediaGuru

Nejlépe svůj potenciál českého původu umí využít Kofola, říká studie Ogilvy & Mather.

Tradiční česká značka s nejvyšší tržní hodnotou je Škoda Auto. Její hodnota je odhadována na 30 miliard korun, což je o 10 miliard více než před dvěma lety. Na pomyslném druhém místě se umístila značka Pilsner Urquell s odhadovanými 20 miliardami korun a na třetím Kofola s odhadem 5 mld. korun. Vyplývá to ze studie agentury Ogilvy & Mather Tradiční české značky v roce 2015, jež se ptala respondentů z řad marketérů.

Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015
Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015

Mezi celkově nejúspěšnější české značky patří podle respondentů již zmíněné trio Škoda Auto, Pilsner Urquell a Kofola, dále také Baťa, Budweiser Budvar, Mattoni, Orion, Tatra, Becherovka a Česká spořitelna.

NejuspesnejsiCeskeZnacky
Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015

Český původ, který se stává pro výběr spotřebitelů stále důležitější, umí nejlépe využít značka Kofola. Ta si své prvenství drží již od minulého běhu studie v roce 2013. S velkým odstupem se za ní letos umístila značka Pilsner Urquell. Další značky, které s tímto faktorem umí také pracovat, jsou Škoda Auto nebo Budweiser Budvar. Naopak z prvních šesti se vytratila Karlovarská Becherovka, jež byla před dvěma lety na třetím místě.

Potencial českeho puvodu
Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015

Mezi ty, které by si zasloužily vrátit na výsluní, jmenovali marketéři značku motocyklů Jawa, osobních automobilů Praga či žvýkaček Pedro. Základem jejich úspěchu je podle nich kombinace účinného marketingu a kvality produktu.

Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015
Zdroj: Ogilvy & Mather - Tradiční české značky v roce 2015

-kch-