Praha ukázala průběh online kampaně za 50 mil. Kč

úterý, 16. června 2015, 11:15 Internet & Mobil MediaGuru

Tříletá kampaň na podporu turismu v hlavním městě je v jedné šestině.

Tříletá kampaň Prahy na internetu a na sociálních sítích je postavena na myšlence rozhodování a volby v momentě, kdy si turisté vybírají svoji destinaci. Koncept kampaně představil na setkání s odbornou veřejností kreativní ředitel agentury Havas Worldwide Prague Eda Kauba. Agentura Havas byla pověřena vytvořením kreativity kampaně, o média se stará agentura Mediacom.

Hlavním mottem kampaně je slogan East or West, Prague is best. Kampaň čítá několik desítek filmů, postavených na interaktivitě rozhodování. Cílem je představit Prahu jako prémiovou cílovou destinaci. Celý rozpočet online kampaně pro roky 2014-2016 představuje 50 mil. Kč (8 mil. Kč kreativa, 42 mil. Kč média). Kampaň probíhá v sedmi světových zemích (Německo, Rusko, Nizozemí, Velká Británie, Itálie, USA, Jižní Korea a Izrael), není cílena na tuzemské obyvatele.

Dosud bylo do mediální části kampaně investováno necelých 18 mil. Kč, aktuálně se připravuje start kampaně na asijských trzích. Využívanými formáty jsou především reklama ve vyhledávání, display reklama, RTB. Rovněž mediální strategie se řídí myšlenkou oslovit turisty v době výběru destinace. Kampaň dosud vedla ke zvýšení návštěvnosti cílové stránky prague.eu o 250 tis. návštěv, vygenerováno bylo 750 tis. page views (za období říjen 2014 - 31. květen 2015). Digitální kampaň umožňuje upravovat kreativu podle průběžných výsledků, podotkl Marek Bačo z mediální agentury Mediacom. „Průměrný view rate na YouTube je kolem 40 %,“ dodal.

Kampaň probíhá i na sociálních sítích (Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram, YouTube). Připravuje se také spuštění webové microsite a mobilní aplikace My Trip, která pomůže uživatelům naplánovat trasu výletů a zároveň je možné ji využít i pro zpětné oslovení. Kampaň začala na podzim roku 2014, v současnosti je v první šestině, pokračovat bude do konce roku 2016. Zadavatelem je Prague City Tourism.

Na sociální síti YouTube byly umístěny filmy, jejichž děj je přerušený, a uživatelé následně volí jejich pokračování. Havas tak oživila princip Kinoautomatu, interaktivního filmu poprvé představeného pro výstavu Expo 67. Každý film se v kampani zaměřuje na specifické oblasti života, celkem je připraveno až 25 filmových dějů (např. v oblasti gastronomie volby pivo nebo hospoda, bílé nebo červené víno, v oblasti sportu kolo nebo šlapadlo, v kultuře klasické nebo moderní atp.). Alternativy mají pokrývat většinu možností výběru a vycházet z myšlenky „Nemusíte vybírat jinde, v Praze najdete vše“.  Důležitou součástí spotů jsou také ambasadoři, zastupující zahraniční turisty.

-mav-