Růst investic do TV reklamy se v květnu zpomalil

úterý, 16. června 2015, 18:10 Reklama MediaGuru

Hrubý reklamní objem televizní reklamy ale stále zůstává nad úrovní loňského roku.

Objem investic do televizní reklamy se podle monitoringu investic společnosti Nielsen Admosphere i v letošním květnu meziročně zvýšil, přesto nárůst už nebyl tak výrazný jako v prvním čtvrtletí letošního roku. Celkový hrubý objem investic v květnu 2015 představoval v televizi podle monitoringu 3,5 mld. Kč, což bylo o 7 % více než ve stejném období loni. Ještě v březnu byl ale růst hrubého objemu televizní reklamy meziročně na úrovni 17 % (za období prvního čtvrtletí +12 %).

I v ceníkových cenách se tak odráží vývoj, na který poukazují zástupci největších komerčních televizních stanic. Televize v prvním čtvrtletí zaznamenaly výraznější růst než ve čtvrtletí druhém.

Z květnových výsledků vyplývá, že se dařilo také venkovní reklamě a rádiové reklamě. Oba mediatypy si v hrubých cenách připsaly meziroční zvýšení investic. Investice do tiskové reklamy stagnují, resp. mírně klesají. Dále pokračuje pokles bannerové online inzerce. Monitoring ale nepostihuje všechny formáty internetové reklamy, jde tedy jen o část investic směřovaných na internet, který je v tabulce ceníkových cen uveden.

Ceníková cena reklamního prostoru (tis. Kč), V/2015 vs. V/2014

  V/2015 V/2014  změna (%)
TV 3 499 446 3 277 070 6,8
tisk 1 523 279 1 544 904 -1,4
rádio 585 104 567 619 3,1
internet* 530 031 621 667 -14,7
OOH 490 918 451 676 8,7
celkem 6 628 778 6 462 937 2,6

*internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Ceníková cena reklamního prostoru (tis. Kč), I-V/2015 vs. I-V/2014

  I-V/2015 I-V/2014 změna (%) 
TV 13 503 260 12 567 438 7,4
tisk 6 552 533 6 679 031 -1,9
rádio 2 392 837 2 417 327 -1,0
internet* 2 309 077 2 471 532 -6,6
OOH 1 817 545 1 862 949 -2,4
celkem 26 575 252 25 998 277 2,2

*internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch)

-mav-