Festival Utubering ukázal, co baví generaci Z

čtvrtek, 02. července 2015, 11:52 Internet & Mobil MediaGuru

V pražských Letňanech se ukázaly novodobé hvězdy generace Z – youtubeři.

V sobotu 27. června proběhl na pražském letišti v Letňanech první ročník festivalu Utubering. Tato první masová akce svého druhu dokázala i přes nepříznivé počasí přilákat odhadem více než deset tisíc návštěvníků, zejména dětí a jejich rodičů. V kostce zde bylo představeno, čím se baví nastupující generace Z.

„Ukázalo se, že největšími hvězdami pro návštěvníky byli samotní youtubeři a kapely byly až na druhém místě,“ popisuje hlavní dramaturg festivalu Michal Šamánek. Jeho tvrzení dokazoval prostý pohled na několikaminutové fronty, které návštěvníci ochotně stáli, jen aby se mohli vyfotit se svým idolem.

Utubering_2
Festival Utubering, foto: MediaGuru.cz

Utubering byl zajímavý i pro značky

Festival byl rozdělen tematicky na čtyři bloky: Gaming, kde se prezentovali především youtubeři, známí pro svá let’s play videa, dále Beauty & Fashion s módními vlogerkami, Entertainment a Music. Každá ze sekcí přitáhla nejen jiný typ návštěvníků, ale i zadavatelů, kteří chtějí fenomén youtuberů patřičně využít. Se sekcí Gamingu, která měla celý den obrovskou návštěvnost, se spojily například značky Playstation, Xbox nebo Lynx, v Beauty & Fashion, kde na své hvězdy čekaly dívky, se prezentoval Zoot.cz, Rimmel či Astor.

Prezentace Playstation na festivalu Utubering, zdroj: MediaGuru
Prezentace Playstation na festivalu Utubering, foto: MediaGuru.cz

Prezentace jednotlivých značek byla různorodá, od vlastních stánků, přes spolupráci s vybraným youtouberem po připravený program. Kosmetická značka Rimmel se například spojila s youtuberkou Lucií Dejmkovou, známou pod jménem Lou, a jejím kanálem Get The Louk. Dohromady uspořádaly soutěž #rtěnkamiprostěslouší.

Online obchod Zoot.cz věnoval do tzv. Fashion Challenge youtuberky Style with Me oblečení, dále na festivalu rozdával svůj tištěný časopis. „Během pěti hodin jsme rozdali více než 1000 kusů,“ pochvaluje si Andrea Burgerová ze Zoot.cz, který s youtubery pracuje celkem často. „Mimo festival komunikujeme se Shopaholic Nicol, Stejk, Jmenuju se Martin, A Cup of Style, nově Kate Wednesday. Spolupráce nám pomáhá zvýšit důvěru v naši značku a snadněji nás implementovat do lokální fashion scény,“ dodává Burgerová.

Festival ke komunikaci využila například také investiční skupina Rockaway pro prezentaci své aplikace Napka, jež cílí na mladé od 15 do 25 let a slouží primárně k okamžitému posílání peněz. „Utubering považujeme za velký úspěch a unikátní příležitost, jak se v takové míře na jednom místě dostat do kontaktu s naší cílovkou a navázat s ní dialog, dokázat přesvědčit, že Napka vznikla pro ni na základě dobré znalosti její potřeby,“ říká Veronika Kliská z marketingu projektu, jež pro podporu Napky počítá se zapojením youtuberské komunity.

Prezentace Napky od investiční skupiny Rockaway, zdroj: MediaGuru
Prezentace Napky od investiční skupiny Rockaway, zdroj: MediaGuru

Utubering na závěr večera vyhlásil Utubering Awards, jejímiž vítězi se stali slovenský vloger Daniel Štrauch alias Gogo v kategorii nejpopulárnější youtuber, Tereza Hodanová alias Teri Blitzen v ženské kategorii a hudební cenu televize Óčko si odnesla kapela Slza.

„Festival takového charakteru u nás zatím nikdo neorganizoval a pro nás to byla velká zkušenost i známka toho, že o téma youtuberů a vlogerů je zejména mezi teenagery obrovský zájem,” hodnotí průběh festivalu za pořadatele Andrea Hurychová a doplňuje, že důležitá je i pozitivní zpětná vazba od youtuberů. Na příští rok plánuje již další ročník. Na nedostatcích, které provázely premiéru, do příštího roku hodlá s organizačním týmem zapracovat.

-stk-