Od roku 2010 vstoupilo na trh 13 luxusních značek

úterý, 21. července 2015, 16:04 Marketing MediaGuru

Za posledních pět let přišlo do Prahy třináct nových luxusních značek.

Za posledních pět let přibylo na českém trhu třináct luxusních značek a patnáct značek zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business. Vyplývá to ze zprávy společnosti CBRE, podle níž je pro většinu značek, mířících na vyšší cenovou třídu a luxus, pro expanzi do regionu střední a východní Evropy Praha jednoznačnou volbou. „Je to dáno její atraktivní polohou v srdci Evropy, jako i oblíbeností mezi zahraničními návštěvníky, kteří donedávna táhli poptávku po luxusním zboží,“ komentuje Tomáš Beránek, Head of Retail Agency společnosti CBRE.

Většina nových luxusních značek pochází z Evropy a zaměřuje se na módu a módní doplňky, jako jsou značky Fendi nebo Jimmy Choo. Působí tu však i americké značky Tiffany & Co. a Dolce Gabbana. Do konce roku zahájí prodej značka COS a Stuart Weitzman. Naopak některé se svým vstupem na český trh zatím otálí, například Ralph Lauren, Chanel nebo Armani. „Čekají na ideální podmínky, včetně prostoru a místa, které si představují. Počkat tři roky nebo pět let pro ně není žádná doba,“ vysvětluje Tomáš Beránek.

Luxusní značky v ČR od roku 2010

Boucheron
Agent Provocateur
Fendi
Bulgari
Dolce Gabbana
Carollinum (Rolex)
Tiffany & Co.
Jimmy Choo
Tod’s
Zenith
Tombolini
Moncler
Brioni

Značky vyšší cenové kategorie v ČR od roku 2010

Crabtree & Evelyn
Karen Millen
Porsche Design
Aeronautica Militare
T.M.Lewin
French Connection
La Martina
Michael Kors
Minelli
Peak Performance
Kiehl’s Since 1851
Sinéquanone
Tosca Blu
Woolrich
Twin Set

Na trhu s luxusem se postupně mění také sestava zákazníků. Zatímco v minulosti táhli poptávku z velké části turisté, zpočátku z Ruska, později z Asie, nyní již téměř polovinu poptávky tvoří Češi. 

-stk-