Rádio se v létě mění v multimediální nosič

pátek, 10. července 2015, 08:05 Rádio MediaGuru

Poslechovost rádia v letních měsících neklesá, naopak se zvyšuje doba poslechu.

Pro média je letní období specifické tím, že se mění chování lidí, kteří přes prázdniny více cestují a více času tráví mimo domov. Zajímavostí ale je, že na rozdíl od jiných mediatypů (například televize, internet, tisk), poslechovost rádia jako mediatypu v létě neklesá. Počet posluchačů rádia je prakticky stejný jako v jiných obdobích roku. Je to patrné z výsledků Radio projektu za posledních několik let (viz graf níže).

„Obvykle v létě rádiu roste doba poslechu (ATS), což má pozitivní vliv na hrubý zásah jednotlivých reklamních spotů i celých rozhlasových kampaní. Mění se sice místa, kde lidé rádio poslouchají, ale rádio je široce dostupné jak v éteru, tak i na internetu, je zdarma a snadno se tak přizpůsobí změně chování lidí,“ zdůvodňuje ředitel pro marketing a speciální operace společnosti Radiohouse Milan Kalouš.

Průměrná týdenní poslechovost rádia (tis.), celý rok vs. léto

Zdroj: Radiohouse
Zdroj: SKMO, Median, STEM/MARK, Radio projekt

Průměrná doba poslechu rádia, celý rok 2014 vs. léto 2014

Zdroj: Radiohouse
Zdroj: SKMO, Median, STEM/MARK, Radio projekt

Letní měsíce ale ovlivňují i obchodování s reklamním prostorem. „Věříme, že léto patří rádiu a postupně se snažíme o tom budovat povědomí mezi zadavateli reklamy, spíš než zbytečně zvyšovat slevy. V rámci obchodu navíc v létě umožňujeme zadavatelům reklamy propojit se s letními aktivitami našich rozhlasových značek. Vyrážíme na různé letní akce za posluchači a našim klientům tak nabízíme zajímavé kombinace rozhlasové, digitální i eventové promotion,“ popisuje Kalouš.

Multimediální komunikace (v rámci jedné letní akce aktivace tří mediatypů – rádio, online a outdoor) ve spojení s rostoucí dobou poslechu rádia a nevyhrocenou slevovou politikou je podle jeho slov přidanou hodnotou zastoupení Radiohouse pro zadavatele reklamních kampaní v letním období. Pozitivně se to má odrážet v nárůstu některých segmentů. „Jde například o sektor kultury, protože je velmi úzce spjatý s letními akcemi. Lze říci, že se dnes žádná významnější kulturní akce či festival v létě bez rádia neobejde,“ dodává Milan Kalouš.

-mav-

Foto: Photospin