Trh s TV reklamou ovládají CET 21 a Media Club

pondělí, 13. července 2015, 07:15 Reklama, TV MediaGuru

V prvním pololetí se televizním subjektům podařilo prodat víc reklamních TRPs než loni.

Téměř 660 tisíc reklamních TRPs prodaly v prvním letošním pololetí tuzemské televizní stanice v cílové skupině diváků starších 15 let. Bylo to o 8 % víc než ve stejném loňském období. Rovněž v divácké skupině 15-54 se v letošním pololetí podařilo prodat víc TRPs, konkrétně o 10 %. Pohled na vývoj v jednotlivých měsících ukazuje, že zejména v období prvního čtvrtletí (únor, březen) byl vyšší prodej TRPs ve srovnání s loňským obdobím výraznější.

Vývoj počtu prodaných TRPs, D15+, 1. pololetí 2015

TV reklama po měsících

Komerční televizní prostor ovládají v Česku dva subjekty: CET 21 jakožto provozovatel kanálů televizní skupiny Nova a Media Club, zastupující televizní skupiny Prima, Barrandov a také Óčko. Obě se v součtu dělí o cca 95 % prodaných TRPs.

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, 15+, 1H/2015

TRP_15 plus

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, 15-54, 1H/2015

TRP_15_54

Většina televizních stanic prodala v prvním pololetí větší počet TRPs než ve stejném období loni. Výjimkou je televize Barrandov, které měl podle monitoringu objem TRPs letos poklesnout na úrovni cca 11 % (D15+). Česká televize, jejíž reklamní objem je podstatně limitován legislativou, těžila letos na svém sportovním kanále ČT sport z přenosů hokejového šampionátu.

Změna počtu prodaných TRPs (%), 1H/2015 vs. 1H/2014, D15+, D15-54

změna (%) 15+ 15-54
CET 21 13 15
FTV Prima 28 58
Barrandov -11 -24
Atmedia 30 30
ČT celkem 36 33

Zdroj dat: Nielsen-Admosphere, přepočítáno na TRP’s 30

Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.

-mav-