Hrubé mediální investice v červenci rostly o 5 %

středa, 19. srpna 2015, 07:00 Reklama MediaGuru

První prázdninový měsíc se podle hrubých reklamních investic vyvíjel příznivě.

Objem hrubých reklamních investic směřovaných do nákupu reklamního prostoru v médiích dosáhl v letošním červenci výše 3,9 mld. Kč, což bylo o 5 % víc než ve stejném období roku 2014. Vyplývá to z monitorovaných investic společnosti Nielsen Admosphere. 

Podle monitoringu nadále pokračoval růst investic do televizní reklamy, která si ve srovnání s loňským červencem připsala o 170 mil. Kč navíc. V procentuálním vyjádření dosáhl červencový nárůst investic do televizní reklamy 11 %. Podle hrubých investic z monitoringu se dařilo i tištěným médiím (+5 %) a mírně si polepšila i outdoorová reklama. Naopak pokles zaznamenala internetová display reklama. Jde ale jen o část vývoje internetové reklamy, protože monitoring investic nepostihuje všechny její typy.

Ceníková hodnota reklamního prostoru (Kč), červenec 2015

cervenec_mediatypy

*Pozn.: internet zahrnuje jen display reklamu 

Za prvních sedm měsíců letošního roku jsou investice podle monitoringu vyšší o 3 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru (Kč), I-VII2015

Investice_celkem

*Pozn.: internet zahrnuje jen display reklamu 

TOP 10 zadavatelů reklamy do médií, I-VII/2015

zadavatel objem I-VII/2015 (Kč)
Unilever ČR 900 797 366
Lidl Česká republika 533 727 804
L'oréal Česká republika 509 074 847
Procter & Gamble Czech Republic 507 768 848
Sazka 452 936 648
Mountfield 449 415 797
Penny Market 445 499 594
Alza.cz 391 864 866
Billa 370 930 049
Nestlé Česko 368 170 698

Zdroj dat: Nielsen Adpmoshere

-mav-