Instagram chce výrazně usnadnit zadávání reklamy

sobota, 08. srpna 2015, 08:58 Internet & Mobil MediaGuru

Vybraní partneři získají přístup do API marketingové platformy Instagramu.

Sociální síť určená ke sdílení obrázků poskytla přístup k API (aplikační programovatelné rozhraní) platformy pro správu reklamy vybraným marketingovým partnerům Facebooku. Kdo bude chtít na Instagramu rozjet marketingovou kampaň, již se nebude muset domlouvat s pověřeným zástupcem Instagramu, ale s firmami jako je Hootsuite, Kenshoo, Salesforce či 4C. V čem má tedy spočívat rozdíl? Zmínění partneři mají nabídnout lepší servis při zadávání, plánování a vyhodnocování reklamy, Instagram jim poskytl přístup k vlastní platformě pro její správu.

Partneři Facebooku tak jednak zužitkují své zkušenosti s řízením kampaní na nejrozšířenější sociální síti světa, jednak tím umožní inzerovat na Instagramu širšímu výčtu firem. Komplikované, a tím i drahé dosavadní zadávání tak mohlo odrazovat hlavně střední a menší firmy. Možnosti nového rozhraní pro zadávání reklamy se mají v průběhu roku rozšířit i mimo stávající okruh partnerů, osvědčí-li se novinka v testovacím provozu.

Provozovatelé Instagramu hodně spoléhají na využití dosavadních zkušenosti s cílením reklamy přes Facebook a s fungováním jeho vývojářského prostředí. "Již přes dva miliony zadavatelů aktivně využívá Facebook pro svoji propagaci a chceme vzít to nejlepší z jeho infrastruktury k zajištění nákupu, správě a vyhodnocování reklam na Instagramu," uvedla společnost již dříve na svém blogu.

instagram2

Hlavním reklamním formátem mají být příspěvky s možnostmi přímé akce (direct-response). Nenabízejí totiž jen popis nějakého produktu, ale rovnou i příležitost k jeho koupi, v případě aplikace pak možnost její instalace a podobně. Podobné výzvy k akci i nakupování prostřednictvím vlastních stránek v poslední době zkouší i Facebook, případně Twitter.

Z dalších vyjádření firmy ale plyne, že nehodlá trendy slepě kopírovat, ale konkrétně ze zkušeností s fungováním marketingových nástrojů pro Facebook obezřetně vycházet.  Instagram údajně postupuje ve věci své monetizace pokud možno strategicky. Důraz na tento formát i nové zadavatelské rozhraní naznačila pro Adweek provozní ředitelka Facebooku Sheryl Sandbergová, když při příležitosti čtvrtletních hospodářských výsledků firmy zmínila i výhled Instagramu. V jeho případě se provozovatelé zaměřují právě na nové reklamní formáty s možností přímé reakce a nové způsoby zadávání reklamy. "Budeme ale velmi rozvážní a strategičtí v rozhodování, jak díky nim dosahovat zisku," uvedla.

Rozvaha je na místě, jde totiž o hodně – a to doslova. Instagram je totiž v posledních letech nejrychleji rostoucí sociální sítí světa, během dvou let zdvojnásobila počet svých uživatelů na více než 300 milionů a podle eMarketeru se na celkových tržbách Facebooku bude do roku 2017 podílet jednou desetinou.

% of online adults who use the following social media websites, by year

Jason Beckerman, produktový manažer společnosti Unified, tedy jednoho z marketingových partnerů Instagramu, popisuje nové možnosti vkládání reklamy na tuto sociální síť jen v superlativech. "Instagram představuje neuvěřitelnou příležitost pro marketéry prezentovat audiovizuální obsah v tří set milionové komunitě velmi aktivních uživatelů. Od doby, kdy Facebook spustil své mimořádně úspěšné programovatelné marketingové rozhraní v roce 2011, jsem nic tak zásadního neviděl," uvedl pro Adweek.

-jav-