Tapito hlásí po měsíci šest tisíc uživatelů

tomas_malir
Uživatelé si za měsíc zobrazili více než milion stránek, uvedl spolumajitel aplikace Tomáš Malíř.

Mobilní zpravodajská aplikace Tapito hlásí po měsíci ostrého provozu počet 6 tisíc aktivních uživatelů. Do výsledku jsou započítáni uživatelé, kteří si aplikaci stáhli a alespoň jednou ji využili, popsal MediaGuru.cz Tomáš Malíř (na titulní fotografii), jednatel firmy TapMedia, která službu provozuje. Za první měsíc provozu si uživatelé zobrazili více než 1,3 milionu impresí. V průměru na jednoho uživatele vychází denně zobrazení více než 80 obrazovek, uživatel v průměru přečte denně cca devět článků. Data vycházejí z měření Google Analytics.

Tapito nabízí uživatelům mobilních telefonů s operačním systémem Android možnost čtení zpráv, magazínů nebo blogů z českého internetu na jednom místě. Služba staví na tom, že zprávy se uživatelům zobrazují už na zamykací obrazovce telefonu. „Chtěli jsme pracovat s nevyužitým prostorem obrazovky telefonu. Uživatelům, kteří naší aplikaci používají, se vždy při každém zapnutí telefonu objeví na displeji jiná informace z oblastí, které je zajímají,“ popisuje Tomáš Malíř.

Malíř na základě zkušenosti s provozem v prvním měsíci odhaduje, že na konci roku 2015 může být reálné dosažení hranice 40 tis. aktivních uživatelů denně. To už by měl být solidní základ pro to, aby firma zhodnotila počet uživatelů prodejem reklamy. Rovněž v tomto případě počítá s tím, že reklamní formáty umístí na zamykací obrazovce telefonu. „Reklamu zatím neprodáváme, spíš testujeme možnosti a počítáme s uvedením některých pilotních kampaní. Začneme ji prodávat v momentě, kdy dosáhne určité kritické masy uživatelů,“ přiblížil s tím, že zadavatelům firma nabídne výjimečný prostor. V současnosti tvoří základ cílové skupiny lidé ve věku 25-40 let, s rozšiřováním dopadu se ale bude její struktura měnit.

Zprávy se zobrazují přímo na zamykací obrazovce.

Zprávy se zobrazují přímo na zamykací obrazovce.

Z hlediska financování má projekt stát především na prodeji reklamy. Firma počítá, že v příštím roce by se ji investice do projektu měly začít vracet. Aktuálně je v provozu další upravená verze aplikace (verze 1.07), firma se zaměřuje na dopracování funkcí, které zatím nebyly z časových důvodů uvedeny do provozu. Jejím cílem je také pracovat na zvyšování retence (poměr udržených uživatelů), jejíž hodnota je teď 30 %. V červenci byla rovněž spuštěna výkonová kampaň, která poběží až do konce roku.

Články ze zhruba 80 internetových zdrojů, jejichž počet se má dále rozšiřovat, ručně vybírají tři editoři. Denně je to cca 140 článků. Uživatelé si vybírají z nabízených obsahových kategorií (v tuto chvíli jich je 14, např. zprávy, auto-moto, marketing a média, lifestyle atp.) ty, které je zajímají. Informace mohou vyhledávat jak podle klíčových zdrojů, tak podle klíčových slov. Část obsahu je možné zobrazit offline, což je vhodné např. při jízdě v MHD. Společnost TapMedia spoluvlastní Tomáš Malíř, Daniel Kaliba a Jan Řehák. Služba je funkční zatím jen v mobilních přístrojích s Androidem, a to především proto, že společnost Apple zatím neuvolnila prostor na zamykací obrazovce telefonu. TapMedia ale plánuje uvést verzi pro iOS na začátku roku 2016.

-mav-

Foto: TapMedia

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE