BF Prague začíná, usiluje o vyšší investice do Facebooku

čtvrtek, 03. září 2015, 10:51 Internet & Mobil MediaGuru

V Praze zahajuje Business Factory, marketingový partner Facebooku. Vede ji Petr Jelínek.

V Praze zahajuje pobočka Business Factory (BF), společnosti, která je jedním z partnerů největší sociální sítě Facebook. Business Factory je konkrétně marketingovým partnerem Facebooku. Inzerentům nabízí podporu při zadávání reklamy na Facebooku. V tuto chvíli má informace o 200 tisíc reklamách, které na Facebooku přes firmu běží. „Jsme štítem Facebooku v inovaci, testujeme, říkáme Facebooku, jak co funguje, učíme lidi nástroje používat. Můžeme být specializovanější, můžeme využívat data třetích stran, můžeme do Facebooku dávat data z Googlu,“ představil na čtvrtečním setkání s novináři Karel Tlusťák, šéf Business Factory.

Cílem Business Factory je obecně zvyšovat v Česku reklamní investice do Facebooku. Jejich podíl je v současnosti neoficiálně odhadován na úrovni jednotek procent ročně. Business Factory Prague plánuje, že za období tří let by roční investice jejích klientů do Facebooku mohly dosáhnout 0,75 mld. Kč. Klientům chce Business Factory díky facebookové reklamě přinést více peněz. Deklaruje, že ve srovnání s využitím programatického nákupu přes Facebook eXchange je programatický nákup přes marketingové partnery Facebooku efektivnější.

Šéf pražské pobočky Petr Jelínek, bývalý obchodní ředitel TV Prima, považuje český trh za specifický. „Zásadou každé marketingové komunikace je výběr médií a alokace rozpočtů podle jejich síly. To v Česku zcela nefunguje, stávající ekosystém bychom rádi nabourali. Preferují se média, která takový výkon nemají,“ myslí si Petr Jelínek. Přestože sílu televizní reklamy měl možnost ve svém dřívějším působišti vidět, Facebooku věří víc. „Byl jsem překvapený, jak televize může být silné médium. Nelze ji upřít velký zásah v krátkém čase, je to silně emoční médium, hraje tím důležitou roli při brandbuildingu. Je tu ale daleko silnější hráč,“ řekl. Funkčnost Facebooku dokládá podle jeho slov i to, že veškerá digitální média využívají Facebooku, aby získali návštěvnost. „Není tady žádný silný hráč, který by neintegroval služby Facebooku do svého obsahu,“ zmínil Petr Jelínek.

Zleva: Adam Zbiejczuk, Karel Tlusťák, Petr Jelínek a Peter Podolínský
Zleva: Adam Zbiejczuk, Karel Tlusťák, Petr Jelínek a Peter Podolínský

Vedle Polska a Ruska je český trh v regionu CEE třetím prioritním trhem, zmínil Peter Podolínský, Facebook Client Partner. „Můžeme tu testovat, dělat sofistikované věci pro marketéry,“ zmínil s tím, že Business Factory navíc může využívat technologické platformy pro facebookové kampaně ROI Hunter, se kterou je vlastnicky propojena.

Business Factory vychází z proměňujícího se mediálního chování a mediálního prostředí. Investice do digitálních médií každoročně rostou, big data slouží jako podklad pro obchodování, zvyšuje se význam mobilních platforem a ekonomicky aktivní populace konzumuje hlavně online média. „Prime-time dnes přestává být stejně důležitý jako v době televizní. Dekstop nebo laptop se využívají víc v průběhu dne, stejně tak mobil. To je největší změna v uživatelském chování a ve spotřebě médií,“ popsal trendy Peter Podolínský, který dodal, že v cílové skupině 18-34 má Facebook vyšší reach než televize.

Denní návštěvnost Facebooku v Česku představuje 3 mil. uživatelů, z mobilu přichází na Facebook 2,1 mil. českých uživatelů denně.

Business Factory Prague, ROI Hunter

Petr Jelínek, Business Factory Prague Director Karel Tlusťák, Business Factory and ROI Hunter Founder Peter Podolínský, Facebook Client Partner Adam Zbiejczuk, PR manager, ROI Hunter

-mav-