Digi TV rozšiřuje nabídku, chce vsadit na kvalitu

Vladimir Rusnak
Satelitní Digi TV spustí od října novou nabídku a zavede nové set-top-boxy.

Od 1. října přijde česká společnost Digi Czech Republic se zcela novou podobou své satelitní televizní nabídky Digi TV. Ke změně dochází čtvrt roku poté, co firmu na jaře letošního roku získala skupina Lama Energy. Novou satelitní televizní nabídku považuje Digi Czech Republic za zlomovou pro svůj další vývoj, uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz výkonný ředitel společnosti Vladimír Rusnák.

„Firmu jsme koupili v dubnu od rumunského akcionáře. Kvalita televizní nabídky nebyla podle našeho názoru optimální, a proto jsme se rozhodli nabídnout novou službu s vyšší kvalitou obsahovou i technickou. Přineseme nové set top boxy a nový zážitek ze sledování televize. Rozšíříme nabídku HD kanálů,“ vyjmenovává některé změny Rusnák.

Podstatnou proměnou projde programová nabídka Digi TV. Ta v současnosti čítá 65 kanálů, od října se ale počet kanálů zvýší na více než sto. Novinkou bude například zařazení filmového kanálu HBO, který dosud v nabídce Digi TV absentoval. Do nabídky také nově přijdou např. kanály Sport 2, dětský Nickelodeon, filmový AMC či erotický Dorcel TV. Obsahově chce Digi TV stavět dále především na sportovním obsahu. Věří ale i erotickým kanálům, jejichž nabídka se zvýší z jednoho kanálu na čtyři. „Chceme nahrazovat nesledované kanály sledovanými. Vidíme, na které kanály máme odezvu a z průzkumů víme, jak jsou sledované. Snažíme se reagovat na aktuální poptávku zákazníků a chceme být v tomto flexibilnější,“ popisuje nový přístup Vladimír Rusnák. Firma chce podstatně rozšířit i nabídku HD kanálů. Od října budou moci diváci sledovat ve vysokém rozlišení i kanály HBO HD, ČT 1 HD, ČT2 HD či ČT Sport HD.

Sportovní obsah nadále považuje Digi TV za klíčový. Počet sportovních kanálů se v nabídce nově rozšíří o zmiňovaný kanál Sport 2. „Další věcí je, že se chceme sami věnovat sportu a nakupovat vysílací práva. Chceme mít unikátní obsah. Zatím ale nemůžu komentovat, o jaká sportovní práva máme zájem,“ uvedl Rusnák.

Cena za základní balíček je stanovena na 299 Kč. Oproti současnosti se počet kanálů v základní nabídce zvyšuje na 73 Kč, nová cena je tak vyšší o 39 korun. „Nechceme přistupovat k výraznému zvyšování ceny, ale jemné navýšení je nevyhnutelné. Myslíme si, že kvalita obsahu má za danou cenu velkou hodnotu,“ zdůvodňuje výkonný ředitel. Cenovou nabídku Digi TV považuje ve srovnání s přímou konkurencí za velmi přijatelnou.

Vedle rozšíření programové nabídky přechází Digi TV i na novou technologickou platformu. Zákazníky Digi TV tak čeká výměna staré platformy za novou. Nové set-top-boxy s možností nahrávání začne firma dodávat do domácností od října. Dodávat bude i CA Moduly, díky kterým mohou diváci používat ke sledování nové Digi TV pouze svůj televizní ovladač.

Právě úspěšná migrace zákazníků Digi TV na novou platformu je významnou investicí firmy pro letošní druhé pololetí. „Chceme zákazníky převést na naši novu platformu, která je spojena s kvalitou a s dobrým obsahem. To je náš primární cíl. Věříme, že českému divákovi záleží na kvalitě a věříme, že nepřijdeme k žádným zásadním ztrátám. Zákazníky násilím nutit nemůžeme. Jsme ale přesvědčeni o tom, že když nabídneme kvalitní službu, budou diváci ochotni si set-top-box vyměnit. Naše přidaná hodnota je v tom, že umíme obsloužit různé segmenty zákazníků s různou nabídkou,“ věří Rusnák.

Lama Energy Group je majitelem Digi Czech Republic od letošního dubna. Primárním cílem nového majitele bylo zlepšení kvality vysílání a doplnění obsahové nabídky. Firma ale plánuje využít svých aktivit i v oblastech energií a mobilních služeb, kde působí její společnosti Lama Energy a Lama Mobile. V nejbližších týdnech zamýšlí přijít s nabídkou balíčkování služeb a například klientům Lama Energy nabídne televizní službu za výhodných podmínek. A plány má i v oblasti prodeje internetu. „Dokážeme si představit, že bychom šli do služby prodeje internetu. Máme v plánu nabízet zákazníkům služby nelineárního obsahu, např. televizi v mobilu či dodatečné služby OTT. Věříme, že toto je jedna ze služeb budoucnosti – být schopen konzumovat obsah v čase a v místě, který si konzument zvolí. Proto velmi intenzivně jednáme o tom, že budeme prodávat i internet a budeme nabízet obsah, který bude přes internet distribuován,“ uzavírá Vladimír Rusnák.

Vladimír Rusnák, generální ředitel, Digi CR

Na pozici generálního ředitele Digi Czech Republic nastoupil v dubnu 2015. Předtím působil téměř čtyři roky ve společnosti Asteon, tři roky byl konzultantem a produktovým manažerem společnosti Slovanet, zkušenosti má i ze společností Airbites nebo Orange Slovensko.

Zařazeno v rubrice: TV

DISKUSE