E-mailing: Buďte relevantní, nebo budete smazáni

úterý, 22. září 2015, 11:30 Marketing MediaGuru

Cesta ke správnému e-mailingu vede přes testování a dynamický obsah.

E-mailing patří dnes k již běžným nástrojům marketingové komunikace. Bohužel ne vždy je s ním zacházeno tak, jak by bylo vhodné. E-maily jsou posílány na sebrané kontakty příliš často, i několikrát týdně, nebo plošně bez ohledu na rozdílné zájmy zákazníků. A výsledek na sebe nenechá dlouho čekat: e-maily končí v koši, aniž by byly otevřeny, někdy padají rovnou do spamu, nejednou příliš e-mailů vedou k odhlášení jejich odběru.

„Prvním úkolem efektivního e-mailingu je, aby e-mail neskončil ve spamu,“ uvedl na nedávné konferenci E-commerce Forum Jan Daniel ze společnosti Q2 Interactive. Nutné je podle něj posílané e-maily otestovat a zabezpečit po technologické stránce. Druhým úkolem je poté dosáhnout, aby příjemce e-mail otevřel. Potřeba je tedy testovat nejen délku předmětu, ale i slova v něm. „Použijete-li slova jako sleva, zadarmo nebo dárek, open rate se průměrně zvýší o 10 %,“ poradil Jan Daniel. Pomoci může jazyková kreativita, speciální znaky a v neposlední řadě personalizace.

personalizaci je potřeba přistupovat systematicky. „Oslovení jménem je však personalizace minimální,“ řekl Daniel. Pro správné sdělení je více než dobré pracovat se segmentací, ať už podle demografických dat, aktivity na e-shopu, případně webu nebo transakční historie. Dalším krokem je dynamický obsah, tedy obsah, který se skládá podle chování na webu nebo proklikovosti v e-mailu. „Ve chvíli, kdy nabídnete adresátům relevantní obsah, výkonnost e-mailingu je osmkrát vyšší,“ popsal Daniel.

Již dnes lze využívat pro e-mailing vysokého stupně automatizace, nastavit dopředu e-mailing a pak už je testovat a ladit. Automaticky mohou být připraveny uvítací e-maily, reaktivační e-maily po opuštění košíku, připomínací pro pravidelné objednávky či gratulace k svátkům nebo narozeninám.

„Důležité je se snažit již získané kontakty neztratit. Získat nové je totiž vždy dražší,“ dodává na konec Jan Daniel.

-stk-