Markíze a Joj zatím SuperStar a Talent fungují

neděle, 06. září 2015, 12:17 Slovensko MediaGuru

Reality show fungují na Slovensku lépe než v Česku. Penta začlenila své firmy, vrátil se Večerník.

Na slovenských televizních obrazovkách odstartovaly v uplynulém týdnu pořady typu reality show, které na začátku září vstoupily i na české obrazovky. Jak si vedou u našich východních sousedů? Přinášíme pravidelný pohled na dění na slovenské mediální scéně v uplynulém týdnu, které může být zajímavé i pro český trh.

SuperStar přinesla vítězství u mladších diváků

Televize Markíza zahájila reality show SuperStar ve stejný den jako tuzemská TV Nova. První díl uvedla v neděli 30. srpna a úvodní díl přilákal k pořadu zejména mladší diváky. Díky tomu se SuperStar stala nejsledovanějším nedělním večerním pořadem v komerční cílové skupině 12-54, kde si připsala 32% podíl na sledovanosti při sledovanosti více než 350 tisíc diváků.

V širší cílové skupině 12+ si v neděli večer vedla lépe konkurenční TV Joj s pořadem V sedmém nebi, který chce plnit přání televizních diváků. Ve skupině 12+ šlo o nejsledovanější pořad dne, v čase vysílání pořadu dosáhl jeho podíl na sledovanosti 28 %.

Superstar 2015

V neděli 30. srpna zahájil také seriál Doktor Martin, který vysílá slovenská veřejnoprávní RTVS. Zatímco v Česku byl start seriálu jedničkou večera, na Slovensku dosáhl nižšího výsledku. Podíl na sledovanosti prvního dílu představoval necelých 14 %. Sledovanost seriálu byla o polovinu nižší než v případě pořadu V sedmém nebi.

 

Talent při svém startu překonal české Dědictví

Úspěšný byl pro TV Joj start dovednostní reality show Česko Slovensko má talent. Pořad na Slovensku zahájil už v úterý 1. září a stal se jedničkou úterního večera. Rating pořadu se ve skupině 12+ přiblížil k 16 % a podíl na sledovanosti dosáhl 36 %. Talent si tak při své premiéře vedl lépe než česká komedie Dědictví aneb Kurva se neříká, kterou proti startu Talentu postavila televize Markíza. Druhý díl Dědictví dosáhl ve skupině 12+ ratingu 10 % a podílu na sledovanosti 23 %.

CS ma talent

V komerční cílové skupině 12-54 se úvodní díl ČS má talent vyšplhal téměř k 40% podílu (475 tisíc diváků). I následný středeční večer, ve kterém TV Joj uvedla druhý díl pořadu ČS má talent, si vedl nadprůměrně, přestože úterní výsledky nepřekonal. V komerční cílové skupině 12-54 si připsal 38% podíl, v širší skupině 12+ podíl ve výši 31 % (zdroj: PMT/TNS). Dosáhl tak lepšího výsledku než seriál Búrlivé víno, který vysílá TV Markíza (podíl 26 %).

Podíl na sledovanosti úvodních dílů - SR / ČR

SK share 12-54 (%) CZ share 15-54 (%)
SuperStar – Markíza / Nova 32,1 28
Česko Slovensko má talent – Joj / Prima 40 21*
SK share 12+ CZ share 15+
Doktor Martin – RTVS / ČT1 14 43

*Pozn. Díl vysílaný v sobotu 5.9. 2015

Zdroj: PMT / TNS, ATO-Nielsen Admosphere

Penta začlenila zakoupené mediální firmy

Společnost News and Media Holding, která zastřešuje mediální aktivity Penty na slovenském trhu, uvedla nové webové stránky. Zároveň došlo k fúzi firem Spoločnosť 7 Plus, Centrum Holdings, Trend Holding, Trend Representative a Media Magazín, které od 1. září přestaly fungovat samostatně a staly se součástí News and Media Holding (NMH). Stranou zatím zůstává vydavatel denníku SME, společnost Petit Press, kde drží Penta 45% podíl.

PLUs 7 dni

NMH zastřešuje vydávání celkem 16 tištěných titulů a další cca 300 onlinových titulů včetně internetových stránek jednotlivých časopisů. Pro NMH pracuje 450 zaměstnanců. „Chtěli jsme být nejsilnějším hráčem na slovenském mediálním trhu, což se nám podařilo,“ komentoval změny generální ředitel NMH Peter Mertus. Souhrnné výnosy Společnosti 7 Plus, Trend Representative a Centrum Holdings dosáhly loni 32,8 mil. euro.

Do prodeje se vrátil Bratislavský Večerník

Společnost Promotion vrátila tradiční značku Bratislavský Večerník. Titul, jehož historie sahá až do roku 1956, začal znovu vycházet ve středu 2. září, nulté číslo bylo rozdávané zdarma. Od čtvrtka 3. září je deník v prodeji vždy po 14. hodině za 49 centů. Vychází od pondělí do pátku v rozsahu osmi stran v černobílém grafickém provedení, které doplňuje charakteristická červená barva.

Bratislavsky Vecernik

ADMA vydala e-book Digitální tendr

Slovenská Asociace digitálních marketingových agentur (ADMA) přišla s iniciativou Digitální tendr. Prostřednictvím e-booku se chce zasadit o zlepšení digitálních tendrů, a to jak na straně klientů, tak na straně agentur. „Našim cílem je pomoci klientům s přípravou digitálních tendrů. Vysvětlujeme jeho proces, aby se firmy nebály tendrovat a aby netendrovaly zbytečně a neférově. Zároveň nastavujeme pravidla tak, aby se agentury zapojovaly do tendrů rády a s co nejvyšší efektivitou,“ píše ADMA. Na českém trhu představila podobnou iniciativu s názvem Férový tendr AKA před rokem.

-mav-, -stk-