Šimůnek: Přemýšlíme o tom, jak značku Forbes rozšířit

středa, 23. září 2015, 11:00 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

O možnostech, jak dále posunout značku Forbes, uvažuje šéfredaktor Petr Šimůnek.

Časopis Forbes je na českém trhu od listopadu roku 2011, na první titulce se tenkrát objevil majitel Kofoly Jannis Samaras. Za čtyři roky si získala jeho tisková verze až 110 tisíc čtenářů, jeho web zaznamenala za poslední měsíc 368 tisíc návštěvníků (podle Google Analytics). Aktuální zářijové číslo (na obrázku vpravo) by mohlo v prodejích poprvé přesáhnout 20 tisíc, uvedl na konferenci Brand Management šéfredaktor titulu Petr Šimůnek.

„Snažíme se, aby byl koncept značky Forbes jasný jak pro čtenáře, tak pro naše inzerenty, ale i pro novináře, aby bylo každému z nich jasné, co u nás najde,“ popsal Petr Šimůnek s tím, že jedna ze základních charakteristik časopisu je pozitivita: „Rozhodně se neděje to, že bychom neměli o čem psát, jak nám mnozí předpovídali. Do června máme všechny titulky naplánované.“

Web Forbesu, který zahájil před rokem, nabízí ve většině případů jiný obsah než tištěná verze. Obchodní model webu přitom sází na nativní reklamu. „Pro reklamu vyrábíme obsah společně s klientem, chceme, aby reklama reprezentovala vše, co má Forbes reprezentovat, a zároveň, aby zadavateli dobře fungovala,“ dodal Šimůnek.

„Nyní máme potenciál, jak využít naši značku, která je pozitivně vnímána, dál. Ve světě se Forbes snaží rozšiřovat i mimo mediální oblast,“ řekl Šimůnek. Na Filipínách například staví ve spolupráci Century Properties Forbes Media Tower, která má sloužit k podpoře značky spojované s úspěchem a byznysem a její přítomnosti na poli nemovitostí. Na jiných trzích fungují Forbes Café, Forbes Club nebo například služba Forbes Wine Box. „Přemýšlíme, kam by se značka mohla posunout. Proto jsme například uvedli dva nové produkty – Forbes Life a Forbes Nejbohatší lidé světa,“ doplnil Šimůnek.

-stk-