Vydavatelé nevyužívají naplno potenciál Instagramu

neděle, 13. září 2015, 09:05 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Přestože nárůst aktivit vydavatelů na sociální síti roste, její možnosti zcela nevyužívají.

Vydavatelům se povedlo víc než zdvojnásobit zapojení uživatelů na Instagramu, i tak je ale na této stále populárnější sociální síti zatím aktivní pouze menšina z nich. Velký nárůst uživatelské aktivity letos na sociálních sítích mediální domy zaznamenávají také u videoobsahu. Vyplývá to z dat společnosti Shareablee, která analyzovala aktivitu vydavatelských domů a jejich čtenářů na sociálních sítích v USA.

Analytická společnost Shareablee, poskytovatel dat z oblasti sociálních médií, porovnávala sociální interakce (like, komentář, sdílení, retweet, favourite) na Facebooku, Twitteru a Instagramu u čtenářů médií různých odvětví. Ve svém reportu říká, že aktivita firem na sociálních sítích ve vydavatelské branži vzrostla v prvním pololetí 2015 o 68 %, přičemž nejvyšší nárůst, o celých 133 %, připadá na Instagram.

Současně ale společnost dodává, že tuto sociální síť v mediálním odvětví aktivně využívá pouze 41 procent firem. A to je podle ní promarněná příležitost – mediální domy nevyužívají potenciál, který jim Instagram nabízí pro distribuci jejich obsahu a zapojení nových uživatelů.

Dalším trendem, který se v mediální branži v roce 2015 v sociálních médiích výrazně projevuje, je nárůst uživatelské aktivity u videoobsahu. Ta v prvním pololetí stoupla o 255 % proti stejnému období roku 2014. Tento nárůst je tažen sociálními interakcemi na Facebooku (+168 %), Twitteru (+154 %) a v první řadě opět na Instagramu (+622 %). Na samotném YouTube sociální interakce vzrostly „jen“ o 41 procent. Aktivita uživatelů roste napříč tematickým zaměřením médií, nejvíc však u zábavních médií a v kategorii „Fashion & Style”.

Crossplatform

-kmc-