Burda digitalizuje portfolio na platformě CoverPage

Apetit_digital
Burda staví digitální tituly na platformě, díky které může prodávat kombinované předplatné.

Měsíčník Apetit vydavatelství Burda Praha se s listopadovým číslem představil v samostatné digitální podobě. Apetit se doposud v digitální verzi nabízel jen na platformě Publero. Vydavatelství se ale rozhodlo jít vlastní cestou a umožnit čtenářům měsíčníku o vaření volbu mezi tištěnou a digitální verzí.

Základem celého projektu se staly dlouhodobé zkušenosti s elektronickou edicí časopisu Chip. Tento počítačový titul se vedle své tištěné podoby už od roku 2012 nabízí v digitální verzi. Loni změnil publikační platformu a přešel na řešení slovenské společnosti CoverPage. To mu umožnilo nabízet nejen samostatná digitální vydání, ale také kombinované předplatné tištěné a digitální verze. „Dlouhodobě se ukazuje, že právě tato nabídka je čtenáři nejvíc žádaná. Po 18 měsících od uvedení si zhruba 20 % z více než 10 tisíc předplatitelů Chipu zvolilo kombinované předplatné,“ popsal MediaGuru.cz Josef Mika, šéfredaktor časopisu Chip, který má digitální edice Burdy na starosti.

Vydavatelství očekává, že Apetit by měl tato čísla napodobit nebo spíše překonat. Vsadit chce na to, že čtenářům Apetitu bude svoboda výběru způsobů čtení vyhovovat. Na rozdíl od univerzálních digitálních stánků typu Publera se Apetit prezentuje přímo svou vlastní značkou. Čtečky Apetit jsou k dispozici pro počítače, tablety i smartphony. Redakce bude postupně digitální edici doplňovat dodatkovými materiály. V nabídce se postupně objeví i speciální vydání Apetitu.

„Výhodou tohoto řešení je, že vedeme čtenáře k tomu, aby si kupovali digitální i kombi verze našich titulů přímo u nás. Díky tomu tyto čtenáře známe, máme jejich údaje, víme, co kupují a můžeme s nimi napřímo pracovat. Ze čtenářů se stávají zákazníci,“ hodnotí přínos Josef Mika.

Burda Praha plánuje v nejbližší době dále rozšiřovat své digitální portfolio. Už v listopadu se na počítačích, tabletech a smartphonech objeví další lifestylový titul – Elle. Bude fungovat na stejném principu jako Apetit a Chip. Další tituly by měly následovat v průběhu příštího roku tak, aby se nově zřízený e-shop stal portálem pro výběr všech typů časopisů Burdy.

-mav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, Tisk

DISKUSE