CME ruší i na Slovensku centrum marketingu

sobota, 31. října 2015, 12:00 Slovensko MediaGuru

Markíza chystá změny v oddělení marketingu. Co dalšího přinesl uplynulý týden na Slovensku?

Nová zahraniční show míří na obrazovky televize Markíza, další přesuny v programu komerčních televizí nebo start nového magazínu Hospodářských novin. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Markíza ruší Centrum marketingu

Skupina Markíza už nebude mít Centrum marketingu, kompetence se rozdělí a v televizi po více než třech letech končí současný šéf oddělení a člen top managementu Michal Borec. Informoval o tom server Stratégie, pro který televize uvedla, že Borec s ní bude nadále spolupracovat externě přes svou firmu a ta se stane „klíčovým partnerem televize“. Na starosti bude mít klientské a PR eventy, talent management a online projekty a zůstává také předsedou správní rady Nadace Markíza.

Podle serveru Mediálne.sk končí také vedoucí oddělení marketingové komunikace Zuzana Gašparovičová, která do televize nastoupila v červnu, kdy přešla z Fun rádia. Podobné kroky v minulosti v rámci marketingu zrealizovala česká sestra Markízy, TV Nova.

Joj přesouvá V sedmém nebi, upravuje schéma

Televize Joj se rozhodla přesunout svůj hlavní nedělní večerní pořad V sedmém nebi do čtvrtečního prime-time. Změna souvisí se záměrem televize nabídnout v pracovní dny každý den jiný program. Pořad, který plní přání diváků, dosahoval v neděli velmi dobrých výsledků. V širší skupině 12+ byl obvykle sledovanější než SuperStar (Markíza) a talentovou show se mu podařilo na konci října předběhnout i v komerční skupině 12-54. Od listopadu tak budou prime-timové večery ve všední dny na TV Joj následující: pondělí – Inkognito, úterý – Divocí koně, středa – Česko Slovensko má talent, čtvrtek – V sedmém nebi, pátek – Nejlíp vaří moje máma (speciál).

V sedmém nebi

Your Face Sounds Familiar přichází na Slovensko

Projekt Your Face Sounds Familiar, původně zamýšlený jako společná show České televize a slovenské RTVS, bude na Slovensku vyrábět komerční Markíza. Avizuje to Mediálne.sk a stejnou informaci má také k dispozici MediaGuru.cz. Your Face Sounds Familiar by měl mít premiéru v roce 2016; Mediálne.sk spekuluje o spolupráci s Novou.

Your Face Sounds Familiar je zpěvácký zábavní formát společnosti Endemol Shine Group, ve kterém se celebrity za pomoci maskérů promění na známé zpěváky a na podiu je musí co nejpřesněji napodobit. Pro Endemol jde o jeden z momentálně nejprodávanějších formátů.

Your Face Sounds Familiar

CME: Markíza se vrátila do zisku

Provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) společnosti CME na Slovensku, kde provozuje vysílání skupiny Markíza, dosáhl ve třetím čtvrtletí 2015 výše 358 tis. USD. Ve srovnání se stejným obdobím o rok dříve se výsledky Markízy zlepšily, ve třetím čtvrtletí 2014 představoval provozní zisk ztrátu přes 2 mil. USD. Výnosy CME na slovenském trhu za první tři čtvrtletí 2015 dosáhly 55 mil. USD, což bylo o 8 % méně než za první tři čtvrtletí 2014. Pokud by se ale odhlédlo od vlivu silného dolaru, výnosy Markízy by byly za uvedené období vyšší o 11 %.

 Výnosy CME na Slovensku, tis. USD

3Q/2015 meziroční změna (%) změna v konstantních cenách (%) 1-3Q/2015 meziroční změna (%) změna v konstantních cenách (%)
výnosy 17 223 -2,6 14,7 54 997 -8,4 11,3

 OIBDA CME na Slovensku (tis. USD)

3Q/2015 3Q/2014 1-3Q/2015 1-3Q/2014
OIBDA 358 -2 070 3 840 -2 172

Slovenská Mafra přinese suplement s TV programem

Mafra Slovakia začne od 6. listopadu vydávat HN magazín – týdenní časopisovou přílohu slovenských Hospodářských novin. „Vycházíme z faktu, že naši čtenáři vedle informací a analýz hledají také jiný obsah,“ uvedla pro Strategie šéfredaktorka HN Marcela Šimková, která avizuje oddychové čtení pro náročnějšího čtenáře. Součástí magazínu bude také televizní program. HN magazín bude mít 68 stran a zvedne cenu pátečního vydání HN na 99 centů (nyní 85 centů).

Doposud měly slovenské HN jenom lifestylový suplement Proč ne?! s měsíční periodicitou. Prodaný náklad Hospodářských novin byl v srpnu necelých 12 tisíc výtisků.

Nova Plus přidá další obsah z Markízy, show Farma

Server Nova Plus.cz nabídne další obsah, který vysílá sesterská stanice na Slovensku. Od televize Markíza převezme reality show Farma, kterou slovenská televize letos na podzim vysílá. Šestou řadu reality show mohou nyní sledovat i diváci Nova Plus.cz a Voyo.cz. Pořadem provází moderátorka Květa Horváthová. Show je možné sledovat každý den. Další slovenské pořady, které Nova Plus nabízí, jsou reality Svokra (Tchyně), sketch-show Kredenc a cestovatelský Vo štvorici po Slovensku vlakom.

?????????????????????????????????

Dětský kanál Ťuki TV vysílal bez licence

Ťuki TV, kterou pro Slovak Telekom zabezpečuje skupina Joj, vysílala několik dní na začátku bez licence. Rozhodla o tom Rada pro vysílání a retransmisi. Provozovatel musí zaplatit pokutu 2 tisíce eur. Stanice zpočátku avizovala „testovací režim“, aby se stihla uvést na Den dětí, ale slovenská legislativa takový pojem nezná. Licenci získala až později.

Markíza musí odvysílat informaci o porušení zákona

Rada pro vysílání a retransmisi rozhodla také o porušení zákona ze strany televize Markíza. Ta v březnu v hlavním zpravodajském pořadu odvysílala reportáž o údajně opilém lékaři, který však – jak se už v samotné reportáži prokázalo dechovou zkouškou – opilý nebyl. Reportáž však pro lékaře nevyzněla pozitivně. Markíza bude muset před Televizními novinami několikrát odvysílat informaci o porušení zákona.

Slovenský Startitup vstupuje na český trh

Slovenský startupový portál www.startitup.sk zahajuje na českém trhu. Portál o novinkách ze startupového světa dává prostor pro prezentaci talentovaných lidí, v Česku je dostupný na stránkách www.startitup.cz. Slovenský portál založili v únoru 2014 Lukáš Gašparík a Marek Šándor. Za rok se podle provozovatele stal nejčtenějším slovenským startupovým portálem (návštěvnost není měřena výzkumem AI monitor). Kromě klasického obsahu pod Startitup patří i jeho menší odnož Sketcher.sk, kde dostávají prostor zejména grafické a designové novinky. Ten by se měl v Česku k hlavní stránce přidat v první polovině roku 2016.

startiup

-ik-, mav-