CME: Nova drží trend, bez vlivu kurzu by rostla o 8 %

úterý, 27. října 2015, 08:18 TV MediaGuru

Společnost CME oznámila výsledky za třetí letošní čtvrtletí a prvních devět měsíců roku 2015.

Společnost CME, majitel televizních kanálů skupiny Nova, zaznamenala ve třetím letošním čtvrtletí celkových výnosů na českém trhu ve výši 35,6 mil. USD (tj. cca 866 mil. Kč podle průměrného kurzu USD ve 3. čtvrtletí 2015). Meziročně to představuje snížení o 12 %. Pokud by se ale do výsledků nepromítl silný kurz dolaru vůči evropským měnám, výnosy ve čtvrtletí by rostly o 8 %. To je velmi podobný trend jako v prvním pololetí, kdy CME reportovala v Česku meziroční růst o 9 % v konstantních cenách.

Podobný trend platí i pro období prvních tří čtvrtletí 2015, kde je rovněž meziroční navýšení výnosů, počítaných při konstantním kurzu, na úrovni 9 %. Při započítání vlivu kurzu dolaru je snížení za první tři kvartály meziročně na úrovni 10 %. Celkové výnosy v Česku dosáhly za období leden-září 2015 122,7 mil. USD (tj. cca 3 mld. Kč podle průměrného kurzu USD za toto období).

Nejvýrazněji ve třetím čtvrtletí rostly výnosy na Slovensku, kde si skupina Markíza připsala téměř 15% nárůst (konstantní ceny). Český trh je ale pro CME nejvýnosnější zemí v regionu, ve kterém operuje.

Provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) rostl v Česku za první tři čtvrtletí 2015 o 32 %, v konstantních cenách o 60 % (celkově dosáhl 43,8 mil. USD, tj. cca 1 mld. Kč). Ve třetím čtvrtletí ale růst OIBDA v Česku zpomalil (reálně +11 %).

Výnosy CME v jednotlivých zemích, 3Q/2015, 1-3Q/2015 (mil. USD)

Vynosy

OIBDA CME v jednotlivých zemích, 3Q/2015 (mil. USD), 1-3Q/2015 (mil. USD)

OIBDA Zdroj: CME Výnosy CME se celkově při konstantním směnném kurzu za tři čtvrtletí 2015 meziročně zvýšily o 5 % na 117,3 mil. USD. OIBDA se za třetí čtvrtletí 2015 téměř ztrojnásobila na 8,4 mil. USD. Za prvních devět měsíců jsou výnosy +7 % na 410 mil. USD, OIBDA se zdvojnásobila na 66,6 mil. USD. Provozní zisk za devět měsíců dosáhl 48 mil. USD, čistá ztráta za tři čtvrtletí 2015 představuje -103 mil. USD (loni -133 mil. USD). CME celkově uvádí, že za období prvních devíti měsíců roku 2015 se tržby z televizní reklamy při konstantním kurzu zvýšily o 8% a podíl na trhu s televizní reklamou se zvýšil ve čtyřech ze šesti zemí, kde působí. Firma zároveň informovala, že během třetího čtvrtletí rozpustila rezervy, týkající se daňových auditů v Rumunsku, které nebyly započítány od OIBDA. "Naše klíčové programy v hlavním vysílacím čase překonaly výsledky ve stejných časových slotech v porovnání s loňským rokem i přes pokračující zaměření na kontrolu nákladů. Divácký zásah, poskytovaný inzerentům v našich zemích, je bezkonkurenční a staví nás do ideální pozice na to, abychom maximálně využili velkou a rostoucí poptávku po televizní reklamě," uvedl Christoph Mainusch, jeden ze dvou generálních ředitelů CME. Podrobné výsledky si můžete prohlédnout zde. -mav-