Markíza si vytváří půdu pro nový kanál

neděle, 04. října 2015, 09:57 Slovensko MediaGuru

CME má na Slovensku ambice uvést další kanál. Co dalšího přinesl uplynulý týden?

Televizní skupina Markíza získala licenci na novou stanici, týdeník Plus 7 dní mění poprvé v historii šéfredaktora a mediálka Penty ohlásila personální posily. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Markíza má licenci na čtvrtý kanál

Skupina CME získala na Slovensku licenci na nový televizní kanál. Slovenská rada pro vysílání udělila provozující společnosti licenci pro program s názvem Markíza Passion (do startu vysílání se ovšem může změnit). Televize zatím podrobnosti o nové stanici nezveřejnuje. CME v současnosti provozuje na Slovensku tři stanice: hlavní kanál Markíza, dále kanál Doma, zaměřený na ženy, a Dajto, který se orientuje na mužského diváka.

Licence od rady získaly v tomto týdnu také stanice Arena sport 1 a Arena sport 2, za kterými stojí společnost TV Central.

TV Joj chystá změnu loga a grafiky

Televize Joj připravuje změnu staniční grafiky a loga. K úpravě přistupuje poprvé od roku 2007. Ze stávajícího loga má zmizet čtverec, do kterého je spirála, symbolizující stanici, vložena.

Nove logo_Joj

Mediálka Penty představila nové tváře ve vedení

Nově vznikající mediální agentura Media and Digital Services, za kterou stojí finanční skupina Penta, oznámila příchod dalších lidí do managementu. Nynější výkonná ředitelka IAB Slovakia Michalea Slaninová obsadí v agentuře funkci client service directorky. Pozici digital director získal Branislav Jankovič z agentury digita.sk. Z agentury Unimedia přestupuje Peter Valentovič jako nový buying director Media and Digital Services. Research and analytics directorem se stane Tomáš HuňaRTVS. Informují Stratégie.sk.

Talent se zabydlel ve středečním prime-time

Dovednostní reality show Česko Slovensko má talent se ve vysílání TV Joj zabydlela ve středečním prime-time. Poté, co se vysílala dvakrát v pracovním týdnu a poté i v sobotu, se prozatím ustálila na vysílání jednou týdně ve středu večer. Zde totiž dosahuje velmi dobrých výsledků, v cílové skupině 12-54 stále udržuje podíl nad úrovní 30 %. V širší cílové skupině 12+ dosáhl pořad vysílaný ve středu 30. září vyšší podíl (30,3 %) než konkurenční seriál TV Markíza Horní, Dolní. Ten byl ale tentokrát o něco úspěšnější než Talent v divácké skupině 12-54. V Česku se od konce září vysílá pořad jen jednou týdně v sobotu, a to na obrazovce TV Prima.

Lídr Plus 7 dní mění šéfredaktora po 25 letech

Nejprodávanější slovenský týdeník Plus 7 dní bude mít nového šéfredaktora – opouští ho Miloš Luknár, který stál na čele od úplného vzniku v roce 1990, ve funkci teda setrval celé čtvrtstoletí. Informuje o tom Mediálne.sk, podle kterého Luknár na konci měsíce odejde do důchodu. Nahradí ho dosavadní šéfredaktorka deníku Plus jeden den Nancy Závodská.

plus7dni

Plus 7 dní je nejprodávanějším týdeníkem na Slovensku. V roce 2015 prodává průměrně 113 999 výtisků (leden – červenec, zdroj: ABC SR). Od minulého roku patří do mediální skupiny Penty News and Media Holding.

Milujeme Slovensko se v pátek daří

Pořad Milujeme Slovensko (v ČR známý jako Máme rádi Česko), který v pátečním prime-time nabízí veřejnoprávní RTVS na kanále Jednotka, se v září zařadil k druhému nejsledovanějšímu pořadu na této stanici v širší skupině 12+. V pátečním vysílání je vážným konkurentem komerčním stanicím i v komerční cílové skupině 12-54.

Vývoj podílu (%) Milujeme Slovensko, 12+, zdroj: PMT/TNS

[chart type="bar-vertical" footer=" share 12+

4.9.2015 19,6

11.9.2015 23,6

18.9.2015 23,9

25.9.2015 20,6"][/chart]

Fun rádio přináší změny

Komerční slovenská rádiová dvojka Fun rádio od října změnila program – do struktury se vrací některé pořady známé z vysílání rádia z 90. let, kromě jiného glosované zpravodajství Fun news. A zpět je i jeden ze starších hlasů stanice Julo alias Python.

Kromě programových změn avizuje Fun rádio také „viditelné obohacení“ hudebního playlistu o hity 90. let. „Věříme, že těmito programovými změnami získáme posluchače, kteří kdysi poslouchali Fun rádio,“ uvedl v oficiálním sdělení programový ředitel stanice Rastislav Dutka. Změny provází kampaň agentury Zaraguza, ve které se rádio vrátilo ke svému původnímu logu.

-ik-, -mav-