Po Twitteru rozšiřuje tlačítka pro nákupy i Pinterest
Sociální síť Pinterest je další, která přistupuje k rozšíření možností nákupů produktů.
Jen krátce poté, co Twitter oznámil zpřístupnění nakupovacího tlačítka pro další firmy, rozšiřuje využití svých “Buyable Pins” také sociální síť Pinterest. Tyto příspěvky umožňující nákup produktů přímo z Pinterestu budou nyní dostupné pro širší okruh e-commerce platforem.
Tlačítka pro okamžitý nákup uvedl Pinterest letos v červnu, kdy je zpřístupnil e-shopovým platformám Shopify a Demandware a několika vybraným značkám. Nyní budou moct Buyable Pins využívat i uživatelé dalších programů, jako jsou Bigcommerce, Magento a IBM Commerce, což tuto funkci reálně zpřístupní tisícům menších prodejců. Spolu s tím se systém otvírá také velkému množství značek, jež budou Buyable Pins program využívat napřímo. Z realizovaného obchodu přitom prodejce neodvádí provozovateli žádnou provizi – síť má svůj monetizační model postavený především na reklamních formátech sloužících k placené podpoře příspěvků.
Tzv. Buyable Pins obsahující oproti standardním příspěvkům i další informace, například o ceně produktu, jsou pro Pinterest důležitou komerční funkcí. Síť totiž reálně slouží k objevování nových produktů a podle statistik se uživatelé na Pinterestu skutečně inspirují k nákupu. Podle studie výzkumné společnosti Millward Brown používá Pinterest 93 procent jeho uživatelů k plánování nákupů a 87 procent z nich uvedlo, že jim informace z této sítě pomohly učinit nákupní rozhodnutí.
-kmc-