„Reakce“ Facebooku přináší nový pohled na sentiment

Facebook reaction
Nová řada „smajlíků“ na Facebooku s sebou nese i možnosti pro marketingovou komunikaci.

Mark Zuckerberg představil ve svém postu novou rozšířenou podobu tlačítka Like. Šest nových „smajlíků“ označuje Facebook jako „reakce“. Uživatelům se otevírá jednoduchá cesta, jak vyjádřit své emoce, aniž by museli psát komentář. Kromě původního „to se mi líbí“ je možné vyjádřit emotikonem lásku, smích, spokojenost, překvapení, smutek a vztek. Prakticky to funguje tak, že uživatel podrží prst, nebo najede kurzorem myši na tlačítko like a otevře se mu rozšířená nabídka reakcí.

Nový pohled na sentiment

Z hlediska inzerentů a tvůrců marketingového obsahu je asi nejdůležitější, že dostanou hlubší informace o přijetí svého obsahu cílovým publikem. Dá se předpokládat, že správci stránek budou mít přístup k počtům jednotlivých reakcí, a uvidí tak nejen celkovou míru zapojení publika, ale i důvod zapojení.

Možností, jak tento nový nástroj vytěžit bude řada; od optimalizace obsahu přesně podle požadované reakce publika až po analýzu sentimentu, či testování názorů například na změny designu na úzkých skupinách uživatelů.

Díky kombinaci s inzertními nástroji Facebooku se otevře mimo jiné možnost provádět A/B testy vzbuzovaného sentimentu na poměrně přesně specifikované cílové skupině.

Přesnější digitální monitoring

Pokud se navíc reakce do budoucna rozšíří i mimo Facebook, stejně jako tlačítko „Like“, můžeme se zaměřit i na cizí obsah na blozích a zpravodajských serverech, a zpřesnit tím analýzu sentimentu v rámci sociálního monitoringu.

Novinku zatím Facebook testuje v Irsku a Španělsku a není jasné, zda se jí dočkáme i ve stejné podobě u nás a kdy to bude.

Reactions

Autor textu: Ondřej Peterka, Digital Strategist, FleishmanHillard

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, Marketing

DISKUSE