Výzkum: Do eventů chce investovat stále více firem

čtvrtek, 29. října 2015, 13:35 Marketing MediaGuru

Event marketing využívá letos o 4 % více firem než v loňském roce.

Eventy zastávají v marketingové strategii pevnou roli. Letos do nich investuje až 74 % firem působících na českém trhu, což je o 4 % více než v loňském roce. Na eventy jde přitom průměrně až 20 % marketingového rozpočtu a výhledově se budou tyto investice zvyšovat. Investovat firmy hodlají do zážitkových akcí pro zákazníky, školení pro klienty, ale i PR aktivit, tiskových konferencí nebo presstripů. Vyplývá to z Event Marketing Monitoru, který zpracovala společnost Event & Promotion ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos.

Přibližně 40 % z dotázaných tři sta firem dává na eventy ročně méně než půl milionu korun, další třetina vydává mezi půl milionem a třemi miliony korun ročně. Zbytek alokuje dokonce větší částky.

Nejtěžší je zjistit efektivitu eventů

Event marketing firmám slouží především k posílení vztahů se zákazníky, budování image značky nebo krátkodobé podpoře prodeje. K nejčastějším eventům patří zážitkové akce pro zákazníky i zaměstnance, dále účast na veletrzích a konferencích. Největší úspěch mají dny otevřených dveří, veletrhy, sportovní akce pro zaměstnance, konference a školení.

Marketéři ve firmách při výběru eventů sází stále častěji na své pocity nebo předchozí zkušenosti. Zatímco loni se o eventech intuitivně rozhodovalo 55 % dotázaných, letos je to dokonce 60 %. Počet firem, které dají spíše na data a analýzy trhu, se meziročně snížil o 11 % na 31 %.

Klíčem k úspěšnému eventu je podle marketérů vybrat relevantní event tak, aby odpovídal cílové skupině a byl dostatečně včas propagován. Ze zkušeností dotázaných firem se většinou nevyplácí spojovat více cílů najednou, například při propojení charitativní akce s prodejem nemá ve výsledku efekt ani jedno. Úskalím eventů je také zjišťování jejich efektivity. Tu si většina firem (70 %) měří na prodejních datech, méně než polovina (41 %) na image značky a jen 8 % z nich zjišťuje zpětnou vazbu od klientů.

-stk-