Burda loni v zisku, tržby po fúzi přesáhly 700 mil. Kč

čtvrtek, 26. listopadu 2015, 09:32 Tisk MediaGuru

Vydavatelství Burda Praha se loni vrátila do zisku, k výsledku pomohla fúze s Burda Media 2000.

Tržby vydavatelské společnosti Burda Praha dosáhly v loňském roce 718 mil. Kč. Výsledek zohledňuje jak výnosy společnosti Burda Praha, tak dřívějšího vydavatelství Burda Media 2000 (bývalé Hachette Filipacchi 2000), s kterým se loni Burda Praha spojila. V roce 2013 byly výsledky obou společností vykazovány odděleně (Burda Praha dosáhla v roce 2013 výnosů ve výši 363 mil. Kč).

Vydavatelství se v loňském roce podařilo dosáhnout kladného hospodaření ve výši 8,4 mil. Kč (předloni ztráta 25 mil. Kč). Výnosy za prodej inzerce loni přesáhly 400 mil. Kč, tržby z prodeje časopisů představovaly 278 mil. Kč.

Hospodaření Burdy úzce souvisí s ekonomickým vývojem ČR. Negativně se odráží některé mezinárodně politické konflikty (vyhlášené sankce mezi EU a Ruskem), pozitivně naopak Burda hodnotí vývoj cen ropy, které uvolnily náklady inzertních klientů Burdy. „V roce 2014 byla Burda ještě ovlivňována dozvuky recese, ale v průběhu roku se začaly projevovat pozitivní tendence v české ekonomice," uvádí management v hodnocení roku 2014.

V letošním roce se vydavatelství soustředí především na segment lifestylových časopisů, ale také na rozvoj online titulů. Aktivity chce posilovat i v oblasti merchandisingu a ve větší míře hodlá také expandovat na Slovensku, kde loni začala uvádět slovenské verze svých titulů.

Burda vydává více než 40 časopisů, patří k nim např. tituly Elle, Marianne, Apetit, Marie Claire, Burda, Svět ženy, Maxim, InStyle, Katka, Marianne Bydlení nebo Chip. V loňském roce opustila segment titulů pro rodiče (prodej časopisu Betynka vydavatelství Mladá fronta) a důležitým redesignem prošel magazín Svět ženy (přesun do lifestylového segmentu).

-mav-