CNC, Mafra a Economia hledají akvizice, VLP synergie

čtvrtek, 19. listopadu 2015, 10:38 Tisk MediaGuru

Na konferenci Forum Media vystoupili generální ředitelé a zástupci tuzemských vydavatelství.

Šestnáctý ročník konference Forum Media, který pořádá společnost Economia, přivítal na úvod generální ředitele tuzemských médií. V úvodním bloku vystoupili zástupci vydavatelských skupin, v rozhovoru odpovídali na otázky moderátorky Zuzany Tvarůžkové.

Generální ředitelka Czech News Center (CNC) Libuše Šmuclerová potvrdila, že CNC je stále v hledání nové akvizice, konkrétní ale nebyla. Směrem dovnitř společnosti očekává další investice do rozvoje značky Blesk a do nových rozvojových projektů. Blesk má pokračovat v nastavení, které nastoupil v uplynulém období – rozšiřovat se multimediálně a pokračovat v projektech typu Šmejdi nebo občanského zákoníku. V novém roce plánuje CNC také postoupit s placeným online obsahem. Od letošního podzimu CNC zpoplatňuje jeden zápas fotbalové Synot ligy, který nabízí na serveru iSport.cz, od ledna firma plánuje, že zavře další vybrané internetové sekce (pro specifický obsah, nikoli kompletně).

Za příznivé také označila projekty typu Blesk Mobil či Blesk Peněženka. „Aktivity nám pomáhají. U mobilu jsou to dolary, u ostatních jsou to centy, ale daří se jim,“ řekla posluchačům na Forum Media. CNC v hrubém návrhu rozpočtu pro příští rok plánuje, že výnosy z digitálu budou vyrovnané s výnosy z tiskové inzerce.

Forum Media_LS

Čerstvě jmenovaný generální ředitel Vltava-Labe-Press (VLP) Michal Klíma považuje za důležité propojit deníkové (VLP) i magazínové (Astrosat) aktivity skupiny a posílit digitál. Otázky o dalším vývoji ve VLP teď považuje za předčasné, nová koncepce teprve vzniká. V tuto chvíli si ale nemyslí, že VLP bude zastavovat některý ze svých časopisů. „Všechny jsou ziskové,“ uvedl. Směrem k regionálním redakcím titulů Deník řekl, že cílem je jejich větší provázanost. „Nechceme jít cestou, že bychom rušili regionální vydání. Třeba najdeme technologie, které nám umožní počet zvýšit. Podstatné je, že chceme lépe systémově vyrábět,“ popsal. Poměr výnosů z digitálu na celkových výnosech představuje ve VLP zatím 10-15 %, podle Klímy chce skupina podíl z digitálních médií zvyšovat.

FM_Klima

Michal Hanák ze skupiny Mafra potvrdil, že výnosy skupiny v digitální oblasti jsou díky portálu iDnes.cz srovnatelné s printovými výnosy. V příštím roce očekává, že by se vyšší podíl mohl překlopit na stranu digitálu. Mafra chce pokračovat i v online akvizicích a navázat na letošní koupi Acomware a AdInternet. Druhý směr se týká dalšího rozvoje magazínů v deníku MF Dnes. Naopak plány se netýkají změn v regionech, z regionů chce získávat víc informací pro celostátní tituly. Mafra se v letošním roce zaměřila na rozvoj videobsahu – spustila web Playtvák.cz a příjmy z videoreklamy firmě meziročně vzrostly o 100 %. V současnosti mají výnosy z videoreklamy tvořit čtvrtinu výkonů iDnes.cz. „Chceme se posunout k audiovizuálnímu obsahu, je to pro nás strategický směr,“ uvedl s tím, že ale akvizice na televizním trhu rozjednané nejsou.

Forum Media_Hanak

Akvizice na poli digitálních projektů nevylučuje ani generální ředitel společnosti Economia Roman Latuske. Print ale stále zůstává důležitou součástí firmy, přestože Latuske nečeká, že výnosy z printu v příštích letech porostou. Celkové výnosy se mají z printového a onlinového segmentu dělit vyrovnaně. Hospodaření Economie by se navíc v letošním roce mělo dostat do kladných hodnot EBITDA. K vylepšení hospodaření měla přispět restrukturalizace z let 2013—2014. „Jsem rád, že letošní rok není jen o úsporách, ale o postupném produktovém rozvoji,“ zmínil generální ředitel Economie, podle kterého firma těží z toho, že nestojí na jednom titulu.

Forum Media-RL

-mav-