Do kin přichází Bond a s ním product placement

úterý, 03. listopadu 2015, 07:00 Marketing MediaGuru

V nové bondovce Spectre se spolu s agentem 007 představí i „jeho“ značky.

James Bond stále táhne. Jen za první premiérový večer vydělala nová bondovka Spectre ve Velké Británii 4,1 milionů liber (téměř 155 milionů korun). Předchozí film Skyfall byl sice ještě o dva miliony liber úspěšnější, ale je pravda, že na takový výsledek měl celý den, zatímco letošní novinka byla divákům představena až ve večerních hodinách. Tento týden tajný agent 007 s povolením zabíjet přichází i do českých kin.

Spectre je v pořadí 24. bondovkou, čtvrtou pro hlavního protagonistu Daniela Craiga a druhou pro režiséra Sama Mendese. V každém filmu jde James Bond z akce do akce, přičemž má na sobě perfektně padnoucí oblek, hodinky a k dispozici Astona Martina. Agent Britské tajné služby MI6 tedy neplní jen zadané úkoly na záchranu světa, ale zároveň zvládá přilákat štědré sponzory a nenuceně nosit nejeden product placement. A že ho je v novém filmu požehnaně. Podle serveru Daily Mail se na obrazovce objeví až 17 značek.

Partneři, sponzoři a product placement

Na oficiálních stránkách Jamese Bonda je k Spectre uvedeno celkem 13 partnerů. Mezi ně se řadí automobily Aston Martin, Jaguar či Land Rover, dále hodinky Omega, pivo Heineken, šampaňské Bollinger, módní značka Tom Ford, zavazadla Globe-Trotter, elektronika Sony nebo nově Belvedere vodka. Kolik přesně je jejich partnerství stojí, není veřejnou informací. Nicméně něco může naznačit únik e-mailu, v němž bylo popsáno, kolik je Sony ochotno zaplatit Danielu Craigovi za to, že bude natočen s telefonem Xperia. Firma za to nabízela pět milionů dolarů, k tomu dalších pět na produkci filmu a ještě se zavázala k investici 18 milionů dolarů do nadlinkové reklamní kampaně. Product placement Xperia Sam Mendes i Daniel Craig odmítli s tím, že James Bond používá „jen to nejlepší“. Nicméně i tak se Xperia do filmu dostala a stala se také hlavním hrdinou reklamní kampaně, v níž si zahrála Moneypenny v podání Naomie Harrisové.

Za doposud „největší partnerství“ ve své historii označuje své spojení s Bondem polská značka vodky Belvedere. U příležitosti premiéry spouští i svou doposud největší globální kampaň, v níž si zahrála představitelka Estrelly, mexická herečka Stephanie Sigmanová. Při takových investicích je jen s podivem, že šéf značky Charles Gibb před premiérou nevěděl, zda bude vodka Belvedere ve filmu vůbec vidět. „Nevíme, zda se značka ve filmu objeví, ale jsem si jistý, že pokud bude Bond pít vodku s martini, bude to Belvedere vodka s martini,“ řekl serveru AdAge.

Samotného Bonda do své reklamní spotové kampaně získala jen pivní značka Heineken, v jejímž spotu uhání Daniel Craig před zlosyny na motorovém člunu. Na jeho tvorbě se podíleli filmaři a kaskadéři samotného snímku Spectre. Značka zároveň dostala svou „miniroli“, její zelená láhev sehraje svou úlohu v marockém hotelu.

Další značky těží většinou z výrazného product placementu. Aston Martin vyvinul pro Bonda model DB10, který se bude spolu s Jaguarem C-X75 Mr. Hinxe prohánět římskými ulicemi. Ve filmu se však objeví i Fiat 500.

Kromě nezbytných automobilů tvoří důležitou součást filmu Bondova garderoba, o kterou se z velké části postaral Tom Ford. Od něj nosí agent 007 nejen obleky, smokingy, ale i kabáty nebo sluneční brýle.

James Bond v obleku od Toma Forda
James Bond v obleku od Toma Forda

Nicméně James Bond si rád oblékne i něco mimo portfolio svého oficiálního partnera, například svetr od značky N.Peal, v němž byl zachycen na plakátech k blížící se premiéře. Tu samou značku si ostatně zvolil Daniel Craig také na tiskovku, kde byl odhalen název a protagonisti filmu.

??????????????
James Bond v roláku od N.Peal

Některé scény odchodil Bond v botách Camberley od Crockett & Jones, jiné od Sanders & Sanders, na ruce si vzal rukavice Mulberry, na řízení však značku Dents. Jiné značky oblékají další hrdiny, Moneypenny má například kabát od Burberry, Q nosí boty Clarks.

JB_acc
Hodinky Omega, rukavice Dents, boty Crockett & Jones

„Aktuálním trendem je sázka na věci, které byly vyrobeny v Británii,“ popisuje Remmert van Braam, zakladatel serveru JamesBondLifeStyle.com, jenž produkty v bondovkách pečlivě zaznamenává. Pro oficiální partnery však tento požadavek britského původu neplatí, Heineken je původem nizozemská značka, Omega švýcarská, Belvedere polská a Sony japonská.

-stk-