Empresa jde na Slovensko, začne s dvěma tituly

sobota, 28. listopadu 2015, 10:07 Slovensko MediaGuru

Empresa Media přivádí na Slovensko v lokální verzi své časopisy Interview a Exkluziv.

Na Slovensko přichází další české vydavatelství, Markíza vrátila Chart Show a na Jojce vyvrcholil Talent. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Empresa do konce roku uvede dva tituly

České vydavatelství Empresa Media vstoupilo na Slovensko, v plánu má zatím vydávání dvou titulů. Empresa už rovněž začala přes inzerát hledat obchodního manažera pro Slovensko. Na slovenském trhu se už měl tuto středu v lokální verzi objevit měsíčník Interview. Ještě v letošním prosinci má slovenské portfolio doplnit magazín Exkluziv.

Generální ředitel Empresa Media Daniel Köppl MediaGuru.cz řekl, že Empresa tituly na Slovensku uvádí bez podpory a s cílem otestovat si možnosti slovenského trhu. Nevylučuje proto, že v případě úspěšného launche uvedených dvou titulů své portfolio na Slovensku rozšíří.

Interview_titulka

Markíza má opět Chart Show

Televize Markíza vrátila do vysílání Chart Show. První epizoda podzimní série dosáhla ve středu podle oficiálního sdělení televize rating 9,3 % a share 28,6 % v komerční cílové skupině 12-54 a byla tak nejsledovanějším pořadem dne. TV Joj konkurovala sestřihem vystoupení z Česko Slovensko má talent.

Chart Show v minulosti zkoušela Markíza spolu s Novou ve formě výpravnějších speciálů natáčených na Barrandově. V projektu se Markíza rozhodla pokračovat sama a dnes ho vysílá ve vlastní režii.

Z pořadu Chart show, foto: TV Markíza.
Z pořadu Chart show, foto: TV Markíza.

Pátá řada Show ČS má talent skončila

Dovednostní show Česko Slovensko má talent se stala nejsledovanějším podzimním nezpravodajským pořadem na slovenské TV Joj. Přímý přenos sobotního závěrečného dílu vidělo 640 tis. diváků starších 12 let (rating 14 %, podíl 31 %). V komerční cílové skupině 12-54 dosáhl podíl finálového dílu 36 % (rating 13,4 %). Celkově pátá řada ČS má talent zaznamenala na Slovensku podíl na sledovanosti 30 %(12+) a 34,4 % (12-54), uvedla televize v tiskovém oznámení. Podle Mediálne.sk je tento výsledek lepší než v případě čtvrté série, ale horší než v případě ostatních předcházejících. V Česku zaznamenala pátá řada na TV Prima sledovanosti v průměru 562 tis. diváků starších 15 et (podíl 16 %), v mladší skupině 15-54 představoval podíl 19 %.
Semifinalisté v Česko Slovensko má talent
Z pořadu Česko Slovensko má talent 2015, foto: TV Prima

Andrej Miklánek jde z TV Joj do Telekomu

Manažerem marketingu a vývoje televizních služeb Slovak Telekomu bude Andrej Miklánek – nynější manažer divize placených kanálů skupiny Joj, který v minulosti působil ve vrcholovém managementu RTVS v době Miloslavy Zemkové a v letech 2008 až 2011 vedl Mediaresearch v Česku a na Slovensku. Informoval o tom Telekom. V Jojce stál Miklánek kromě jiného při startu dětské stanice Ťuki TV, kterou šíří exkluzivně Telekom.

BigMedia prodává na Slovensku i TV nebo tisk

O zajímavou profilaci se snaží společnost BigMedia na Slovensku, kde rozšiřuje svůj záběr z původního zaměření prodejce venkovních ploch. „Už druhým rokem se BigMedia snaží vystupovat nejen jako prodejce outdoorvých ploch, ale i jako fullservisová agentura pro své přímé klienty,“ uvedla na dotaz MediaGuru.cz Martina Beňačková z marketingového oddělení slovenské BigMedie.

Znamená to, že BigMedia pro své přímé klienty nakupuje mediální prostor i v jiných mediatypech – konkrétně v tisku, v rádiích a i v televizi. Přibližná hodnota nakoupeného mediálního prostoru za letošní rok dosahuje v těchto ostatních médiích 500 tis. euro (cca 13,5 mil. Kč).

BigMedia_SK

-ik-, -mav-