Hashtagy na Twitteru a Instagramu aktivitu nezvyšují
Studie, která zjišťovala vztah mezi počtem hashtagů a mírou engagementu, přináší překvapivá zjištění.
Také jste už přemýšleli o tom, jak používání hashtagů ovlivňuje úspěšnost příspěvků na Twitteru a Instagramu? S jakým počtem hashtagů v postech by měly značky ideálně pracovat a jestli vůbec hashtagy přinášejí nějakou přidanou hodnotu? Analytická společnost Locovise zveřejnila studii, v níž se zaměřuje právě na vztah mezi hashtagy v příspěvcích a engagementem.
Analýza ukazuje, že hashtagy využívají častěji uživatelé Instagramu, kde alespoň jeden obsahuje drtivá většina příspěvků (86,2 %). Naproti tomu na Twitteru je najdete “jen” ve 44,2 procentech tweetů a pokud už nějaký hashtag obsahují, je nejčastěji pouze jeden nebo dva. Tři a více hashtagů má pouze necelých 5 procent tweetů. Na Instagramu naopak obsahuje čtyři a více hashtagů 49 procent příspěvků a běžné jsou zde i posty s více než deseti.
Zajímavější než samotný počet je ale vztah mezi hashtagy a uživatelskou aktivitou, kterou vyvolávají. A tady přichází společnost Locovise s překvapivým zjištěním. Na Twitteru totiž přidávání hashtagů nemá na engagement žádný pozitivní dopad. Ze srovnání naopak vyplývá, že nejvyšší míru engagementu (1, 9 %) mají tweety, které žádný hashtag neobsahují. Na Instagramu má nejlepší průměrná míra uživatelského zapojení hodnotu 3 % a dosahují jí příspěvky se třemi hashtagy. Je však třeba dodat, že příspěvky bez hashtagu dosahují téměř stejné hodnoty.
Instagram: vztah mezi počtem hashtagů a engagementem
počty hashtagů | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11-15 | 16-20 | 21+ |
tweet s počtem hashtagů (%) | 13,8 | 17,2 | 10,7 | 9,3 | 7,3 | 5,8 | 5,1 | 3,6 | 3 | 2,2 | 1,7 | 6,6 | 4,6 | 9,1 |
míra engagementu (%) | 3,2 | 2,9 | 2,93 | 3,3 | 2,72 | 2,6 | 2,4 | 2,13 | 1,83 | 1,7 | 1,6 | 2,3 | 1,6 | 1,8 |
Twitter: vztah mezi počtem hashtagů a engagementem
počty hashtagů | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
tweet s počtem hashtagů (%) | 55,8 | 24,45 | 15 | 3,13 | 1,62 |
míra engagementu (%) | 1,9 | 1,84 | 1,2 | 0,4 | 0,19 |
Zdroj: Locovise
Locovise ve své analýze zkoumala 1300 účtů na Twitteru s více než 60 miliony followery, na Instagramu pak přes 1500 účtů s víc než 300 miliony sledujících. Výzkum probíhal v období od 1. srpna do 31. října 2015 na vzorku 600.000 publikovaných tweetů a 135.000 instagramových příspěvků.
-kmc-