Hashtagy na Twitteru a Instagramu aktivitu nezvyšují

pátek, 20. listopadu 2015, 13:56 Internet & Mobil MediaGuru

Studie, která zjišťovala vztah mezi počtem hashtagů a mírou engagementu, přináší překvapivá zjištění.

Také jste už přemýšleli o tom, jak používání hashtagů ovlivňuje úspěšnost příspěvků na Twitteru a Instagramu? S jakým počtem hashtagů v postech by měly značky ideálně pracovat a jestli vůbec hashtagy přinášejí nějakou přidanou hodnotu? Analytická společnost Locovise zveřejnila studii, v níž se zaměřuje právě na vztah mezi hashtagy v příspěvcích a engagementem.

Analýza ukazuje, že hashtagy využívají častěji uživatelé Instagramu, kde alespoň jeden obsahuje drtivá většina příspěvků (86,2 %). Naproti tomu na Twitteru je najdete “jen” ve 44,2 procentech tweetů a pokud už nějaký hashtag obsahují, je nejčastěji pouze jeden nebo dva. Tři a více hashtagů má pouze necelých 5 procent tweetů. Na Instagramu naopak obsahuje čtyři a více hashtagů 49 procent příspěvků a běžné jsou zde i posty s více než deseti.

Zajímavější než samotný počet je ale vztah mezi hashtagy a uživatelskou aktivitou, kterou vyvolávají. A tady přichází společnost Locovise s překvapivým zjištěním. Na Twitteru totiž přidávání hashtagů nemá na engagement žádný pozitivní dopad. Ze srovnání naopak vyplývá, že nejvyšší míru engagementu (1, 9 %) mají tweety, které žádný hashtag neobsahují. Na Instagramu má nejlepší průměrná míra uživatelského zapojení hodnotu 3 % a dosahují jí příspěvky se třemi hashtagy. Je však třeba dodat, že příspěvky bez hashtagu dosahují téměř stejné hodnoty.

Instagram: vztah mezi počtem hashtagů a engagementem

počty hashtagů 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11-15  16-20  21+ 
tweet s počtem hashtagů (%) 13,8 17,2 10,7 9,3 7,3 5,8 5,1 3,6 3 2,2 1,7 6,6 4,6 9,1
míra engagementu (%) 3,2 2,9 2,93 3,3 2,72 2,6 2,4 2,13 1,83 1,7 1,6 2,3 1,6 1,8

 Twitter: vztah mezi počtem hashtagů a engagementem

počty hashtagů 0 1 2 3
tweet s počtem hashtagů (%) 55,8 24,45 15 3,13 1,62
míra engagementu (%) 1,9 1,84 1,2 0,4 0,19

Zdroj: Locovise

Locovise ve své analýze zkoumala 1300 účtů na Twitteru s více než 60 miliony followery, na Instagramu pak přes 1500 účtů s víc než 300 miliony sledujících. Výzkum probíhal v období od 1. srpna do 31. října 2015 na vzorku 600.000 publikovaných tweetů a 135.000 instagramových příspěvků.

-kmc-