Tapito chce i do zahraničí, zveřejnil čísla za první měsíce

úterý, 03. listopadu 2015, 10:17 Internet & Mobil MediaGuru

Mobilní zpravodajská aplikace má plány prorazit i na zahraniční trhy, řekl její spolumajitel Jan Řehák.

Mobilní zpravodajská aplikace Tapito zaznamenala k 18. říjnu 2015 18 tisíc instalací. Měsíčně aplikaci aktivně využívá 6,5 tisíc uživatelů, denně je to 1,5 tis. lidí. V jeden okamžik stahuje z aplikace 150 lidí, tento počet je v průběhu dne konstantní, ve špičce se pohybuje kolem 200 lidí. Nejnovější údaje o aplikaci, která zahájila letos na jaře, sdělil na nedávné konferenci Czech Internet Forum jeden ze spolumajitelů provozující firmy TapMedia Jan Řehák. Počet zobrazených page views dosahuje od začátku července 7 milionů a průměrná proklikovost článků téměř 7 % (CTR 6,8 %).

Tapito nabízí uživatelům mobilních telefonů s operačním systémem Android možnost čtení zpráv, magazínů nebo blogů z českého internetu na jednom místě. Služba staví na tom, že zprávy se uživatelům zobrazují už na zamykací obrazovce telefonu.

Jan Řehák připustil, že si firma představovala ještě rychlejší nástup. „Leccos, co jsme odhadovali, nakonec dopadlo jinak. Co zůstává, je naše nadšení a to, že jsme vyšli ze správného fundamentu,“ popsal Řehák. Provozovatel aplikace se opírá o jednoznačný trend rostoucí penetrace smartphonů a jejich využívání jako zdroje zábavy a zpravodajství. Zároveň vychází z toho, že uživatelé vyžadují relevantní obsah. Aplikace proto uživatelům umožňuje vybrat si témata, která je zajímají, a sledovat obsah podle tohoto výběru. Míru zapojení považují provozovatelé za nadprůměrnou. Z celkového počtu otevřených článků je z nich 18,7 % založeno do sekce oblíbených. Sdílení na sociálních sítích dosahuje průměru 9,7 % z celkové čtenosti.

Tapito_aktivni uzivatele

První měsíce provozu také ukázaly, že vydavatelé, na jejichž obsah je v aplikaci odkazováno, mají o spolupráci zájem. „Byli jsme překvapení, když se někteří zajímaví vydavatelé začali ozývat, zda bychom je mohli zařadit. Spolupracujeme s většinou top vydavatelů,“ zmínil Jan Řehák.

Reklamu zatím na širším trhu Tapito neprodává, v současnosti probíhají menší testovací kampaně. Ty zatím ukazují na nadprůměrnou hodnotu CTR (5,3 %). Na reklamní trh plánuje vstoupit po překročení 30 tisíc aktivních uživatelů měsíčně, tedy po dosažení kritické masy.

Tapito v nejbližší době plánuje uvést novou verzi 2.0. V příštím roce by firma chtěla dosáhnout minimálně na desítky tisíc uživatelů a plány má také na zahraničních trzích. „Po dosažení kritické masy u nás chceme začít vydělávat peníze na expanzi do zahraničí. Je to jedinečná šance na to, aby i v ČR vzniklo něco výjimečného v globálním měřítku,“ myslí si Jan Řehák. Aplikace by se mohla rozšířit i na zařízení s operačním systémem iOS, podle odhadu firmy by to mohlo být ve druhém čtvrtletí 2016.  

-mav-