Znudění lidé reagují na doporučený obsah lépe

pondělí, 23. listopadu 2015, 12:50 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Získat pozornost může být lehčí u znuděného uživatele mobilního telefonu, ukazuje výzkum.

Pozornost lidí se za poslední léta rapidně snížila. Podle studie společnosti Microsoft, v roce 2000 lidé udrželi pozornost 12 sekund, zatímco nyní to vydrží jen po dobu 8 sekund. Nutno dodat, že zlatá rybka je na tom o sekundu lépe. Spolu s tím ale přibývá subjektů, které o vzácnou komoditu v podobě pozornosti zápasí. I z tohoto důvodu se zadavatelé snaží zapojovat do komunikace nové kanály, které napomáhají oslovovat spotřebitele tam, kde se právě nachází. Kromě tradičních médií se stále více komunikace dostává do mobilů a na řadu přichází i tzv. Internet of Things, tedy chytré ledničky, pračky nebo automobily.

Podobně jak se zadavatelé snaží oslovovat spotřebitele na vhodném místě ve vhodný čas, by mohli bojovat i o pozornost. Stačí jen poznat, kdy se spotřebitelé nudí a využít onu chvíli, která vede k aktivnímu vyhledávání stimulů. Podle výzkumu společnosti Telefónica je možné s přesností 83 % nudícího ho se uživatele poznat podle jeho aktivity na mobilním telefonu.

Nuda podle Telefóniky koreluje s vyšší aktivitou na mobilu – jde přitom především o častější využívání aplikací, kontrolu notifikací nebo brouzdání po internetu. Lidé mají větší tendenci cítit se znuděně poté, co dokončí přijatý hovor nebo si přečtou SMS, než když sami někomu zavolají či napíšou zprávu. Naopak nudu nepociťují, když chatují se svými přáteli. Více se nudí muži a také lidé ve věkové skupině od 20 do 30 let a od 40 do 50 let. Vliv na nudu má také pokročilejší denní hodina či větší tma.

Schopnost určit nudícího se uživatele přes mobilní telefony by se mohla zadavatelům či médiím hodit. Jak výzkum zjistil, nudící uživatelé totiž lépe reagují na doporučený obsah a tráví s ním více času než uživatelé, kteří pocit nudy nepociťují. V provedeném experimentu klikli ti, co se nudili, na doporučené články ze serveru BuzzFeed.como 26 % častěji než ti, co se nenudili. O 32 % častěji strávili v článku ti nudící se minimálně půl minuty.

Znudění uživatelé tak pro zadavatele představují dobrou příležitost k oslovení. Ve chvíli, kdy je nuda u majitelů mobilních telefonů identifikována, mohou začít nabízet zajímavý obsah, upozornit na kvalitní články či připomenout drobné úkony – například nezodpovězené e-maily. I tak si mohou získat jejich dnes čím dál dražší pozornost.

-stk-