Do vedení AKA přijde Marek Hlavica, nahradí Charváta

středa, 16. prosince 2015, 17:54 Reklama MediaGuru

Asociace komunikačních agentur zvolila svého výkonného manažera. Stal se jím Marek Hlavica.

Asociace komunikačních agentur (AKA) zvolila své výkonné vedení. Stávající pozice výkonného ředitele, kterou do prosince zastává Michal Charvát, bude zrušena. Charvát odchází z vedení AKA po více než roce po vzájemné dohodě. Nově by měl mít v gesci chod AKA výkonný manažer. Podle informací MediaGuru.cz se jím stal Marek Hlavica, dosavadní ředitel festivalu PIAF.

Mezinárodní reklamní festival PIAF pořádá Marek Hlavica od roku 2008. Dříve působil jako manažer komunikace ve společnostech Philip Morris, Citibank, ČEZ nebo Plzeňský Prazdroj. Zkušenosti má také z agentur, byl zakladatelem agentury Impact. Svou kariéru začínal v médiích, pracoval v časopise Mladý svět či jako marketingový ředitel televize Nova.

Volba nového vedení jde ruku v ruce se změnou celkové struktury asociace, která tak chce umožnit větší agilnost a schopnost pružně reagovat na nové výzvy. Komplexní změny budou představeny a prezentovány ve své finální podobě v rámci mimořádné valné hromady asociace, plánované na leden. Z pověření prezídia se této klíčové činnosti věnuje speciálně vytvořená pracovní skupina. Je to již šestá pracovní skupina vytvořená v rámci AKA, což odpovídá trendu posledního roku, kdy se těžiště práce přesouvá právě do pracovních skupin a sekcí. Ty se podílely například na přípravě projektů, jako je Férový tendr, Metodika pro zadávání veřejných zakázek nebo Kampaň pro nábor studentů.

AKA je výběrovou organizací, ve které jsou sdruženy přední, zejména velké a střední agentury, jejichž členství je podmíněno splněním kvalitativních i kvantitativních kritérií. Vznikla v roce 1992 se zaměřením na reklamní agentury, které se v průběhu let rozšířilo o agentury specializované na média a nejvýznamnější disciplíny marketingových služeb, jako je podpora prodeje nebo přímý marketing. Počet členů je dlouhodobě mezi 60 až 70 agenturami, z nichž aktuálně 48% tvoří agentury síťové a 52 % agentury české.

-stk-