Uber: V komunikaci nám jde hlavně o lokální zážitky

středa, 16. prosince 2015, 11:30 Marketing MediaGuru

Uber sází v marketingu zejména na poskytování zážitků a na lokálnost.

Platforma Uber funguje v Praze více než rok. Hlavní město České republiky bylo loni v pořadí 147. městem, v němž byla tato alternativní služba uvedena. „V současnosti se soustředíme na optimalizaci služeb v Praze,“ popisuje marketingová manažerka Uber Barbora Polachová s tím, že k případné expanzi do dalších měst se vyjadřovat nemůže.

marketingu se Uber zaměřuje především na akvizici nových řidičů. Směrem k zákazníkům zohledňují marketingové aktivity zejména lokální ráz města. Jejich cílem je místním cestujícím poskytnout zážitky. V létě proto Uber spustil akci #UberIceCream, během níž dovážel po Praze zmrzlinu od Angelato, na svátek matek zase matkám doručoval květiny. „Základem naší filozofie je poskytovat uživatelům lokální zážitky. I z tohoto důvodu jsme v našich aktivitách velmi nezávislí na centrále. Je to na nás, hlavní je, aby naše aktivity dávaly místním lidem smysl,“ vysvětluje Barbora Polachová.

Před vánočními svátky spouští Uber čtyřdenní akci #UberBreathe, jež nabízí odvoz zdarma těm, kteří požili alkohol. Po dechové zkoušce v zařízení, které bude umístěno ve vybraných pražských klubech (Klub Lávka, Music bar Lucerna, Hangar Bar a Malostránská Beseda), získá uživatel 300 Kč na jízdu domů. K propagaci akce využije Uber svého globálního partnerství s Johnniem Walkerem.

Zařízení UberBreathe na dechovou zkoušku
Zařízení UberBreathe na dechovou zkoušku, foto: MediaGuru

Ke své komunikaci Uber nevyužívá placený mediální prostor. Většinou se spoléhá pouze na své sociální sítě, notifikace v mobilní aplikaci a direct marketingové aktivity. „Uživatelé jsou na to od nás zvyklí. Například při charitativní akci UberGiving, kterou jsme uspořádali ve 43 městech napříč Evropou, jsme vybrali přes tunu oblečení pro uprchlíky, přičemž jsme komunikovali jen přes naše kanály,“ dodává Polachová.

V posledních třech měsících využilo Uber v Praze alespoň jednou na 33 tisíc lidí, z čehož 60 až 70 % tvoří čeští zákazníci. Služba si zakládá na spokojenosti a rychlé komunikaci. Po každé jízdě hodnotí zákazník svého řidiče a řidič svého zákazníka – současná míra spokojenosti ze strany zákazníků dosahuje 92 %, uvedla firma.  Uber je celkově k dispozici v 361 městech v 66 zemích.

-stk-