Visa má na Mashable kromě reklamy i e-shop

mashable_eshop
Nové funkce Visa propaguje sponzorovaným e-shopem, PR články jí na Mashable.com už nestačí.

Populární server Mashable.com zaměřený na sociální média, marketing a technologie uzavřel se společností Visa partnerství, které přesahuje rámec běžně prodávaného reklamního prostoru. Provozovatel systému elektronických plateb totiž na doméně shop.mashable.com spustil e-shop, který má především sloužit jako propagace nové služby Visa Checkout. Ta umožňuje zákazníkům vytvořit si vlastní „platební profil“ navázaný na konkrétní kreditní kartu, pod kterým mohou doslova jedním kliknutím nakupovat z jakéhokoliv zařízení – ať už z chytrého telefonu, počítače nebo tabletu. Cílem je eliminovat zdlouhavé vyplňování formulářů. K nákupu ve zmíněném obchodě bude přitom využívání služby Visa Checkout povinné.

„Visa Checkout a Mashable Shop se v předvánočním období perfektně doplňují. Platební proces se hladce stává součástí nakupování, komunita kolem Mashable.com tak má ty nejžádanější dárky na dosah jednoho či dvou kliknutí,“ uvádí na Mashable.com Sam Shrauger, viceprezident digitálních řešení ve společnosti Visa. Pro samotný server je spolupráce rovněž výhodná, protože už za samotné zřízení obchodu pod svou doménou inkasuje peníze. Zároveň v něm prodává propagační předměty s vlastním logem, z jejichž prodeje má rovněž zaručený podíl. Hlavní motivace pro něj však není finančního rázu. „Bereme to spíše jako záležitost budování značky než nový zdroj zisku,“ cituje AdAge šéfku marketingu Mashable Stacy Martinetovou.

Zároveň se Mashable snaží nenásilně propojit vlastní komerční aktivity s obsahem webu. V e-shopu například nabízí zboží, které si už díky masivním crowdfundingovým kampaním a celkově svému novátorství získalo mediální pozornost. Mezi takové produkty patří například pero schopné 3D tisku, přičemž této technologii věnoval Mashable hned několik článků. Při budoucích zmínkách nakonec není nic jednoduššího, než přidat odkaz vedoucí přímo na příslušnou položku v elektronickém obchodu. Mezi dalším zbožím v nabídce figuruje i bunda, na jejíž uvedení do prodeje přispěli lidé ve sbírce na Kickstarteru více než devíti miliony dolarů. Jde tak o nejdražší kus oděvu, který v crowdfundingové kampani uspěl. A platí, že přesně takové zprávy se na Mashable.com objevují.

Pokud jde o prezentaci firmy Visa, tak ta s daným serverem navázala marketingovou spolupráci již dříve, kdy konkrétní články přinesly videa se sponzorovaným obsahem. Například rozhovory s hvězdami profesionální ligy amerického fotbalu (NFL), kde nechyběly záběry na uživatelské rozhraní služby Visa Checkout, přestože se samotným sportem či obsahem interview nijak nesouvisely.

Fakticky šlo o PR texty, kterým Mashable vymezil speciální rubriku s názvem BrandSpeak. Pod článkem je navíc podepsána přímo Visa. Nechybí ani explicitní upozornění, že redakce Mashable se na něm nepodílela. Naopak sponzorovaný e-shop se vydal o krok blíže konkrétní uživatelské zkušenosti. Návštěvníci Mashable díky němu získají možnost zakoupit si zboží, o kterém pravidelně čtou, navíc si rovnou při případném nákupu „osahají“ službu Visa Checkout, aniž by je k tomu musel přemlouvat standardní reklamní banner či PR článek.

-jav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, Marketing

DISKUSE