Bauer ani Burda výrazně nemění své inzertní ceny

úterý, 05. ledna 2016, 06:00 Tisk MediaGuru

Hlavní hráči na magazínovém trhu zavádějí jen dílčí úpravy inzertních cen pro rok 2016.

Vydavatelství Bauer Media a Burda Praha, která se řadí k významným hráčům na poli tuzemských magazínů, volí pro rok 2016 opatrnou obchodní politiku. Své ceníkové inzertní ceny ve srovnání s rokem 2015 v zásadě ponechávají na stejných hodnotách.

Bauer Media nemění pro rok 2016 ceníkové ceny za celostránkovou inzerci. Úpravy se týkají jen menších formátů – půlstran, třetinek či čtvrtinek, vyplývá z nového ceníku společnosti. V případě těchto menších formátů (s výjimkou junior page) se ceny v průměru zvyšují o 8 %.

Konkurenční Burda Praha ponechává své inzertní ceny pro rok 2016 beze změny. Týká se to jak větších, tak i menších formátů. Výjimkou jsou inzertní ceny titulu Marianne Bydlení, kde se cena za inzertní celostranu zvyšuje o 20 % na 120 tis. Kč. Novinkou v ceníku Burdy jsou výklopné čtyřstranné obálky Z-gate, a to v případě titulů Elle, Marianne, Marie Claire, Instyle, Svět ženy a Maxim.

Ceníkové ceny ale obvykle nekorespondují s reálnými inzertními cenami na mediálním trhu. Vydavatelé obvykle poskytují inzerentům slevy.

-mav-