Markíze dál vychází sázka na Horní Dolní

neděle, 24. ledna 2016, 08:30 Slovensko MediaGuru

Premiérové díly seriálu Horní Dolní prokazují v novém roce svoji sílu.

Skupina Nova už slovenským divákům představila programové schéma kanálu Nova International zamýšleného pro slovenský trh. Bratislavský deník Večerka se po pěti měsících stahuje z trhu a objevují se spekulace, že internetová televize Huste.tv změnila majitele. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Nova International ukázala program

Oficiální vysílání nové stanice Nova International na území Slovenské republiky odstartuje 1. února 2016 v 5:55 pořadem Snídaně s Novou. Program stanice bude tvořený pořady z produkce televize Nova, které mají licenci pro vysílání i za hranicemi České republiky. „Na podzim jsme kontaktovali slovenské satelitní a kabelové operátory, se kterými aktuálně intenzivně jednáme o termínu zařazení stanice do jejich programové nabídky,“ řekl Petr Horák, ředitel sekce nových projektů skupiny Nova. Stanice Nova International společně se stanicemi Nova Sport 1 a Nova Sport 2 vytvoří kompletní nabídku HD stanic skupiny Nova pro slovenský trh. V programovém schématu budou zastoupeny jak zpravodajské a publicistické pořady, tak nejsledovanější formáty televize Nova. Vysílat se budou v obvyklých časech jako na české Nově. Ostatní programové sloty vyplní reprízy původních pořadů a pořady z archivu TV Nova.

Nova International_schema

Horní Dolní vyhrává pondělky pro Markízu

Premiérové díly seriálového hitu Horní Dolní, které Markíza nasazuje do pondělního prime-time proti novému seriálu Zoo konkurenční Joj, odráží nástup nového seriálu. Podíl Horní Dolní v pondělí 18. ledna se v komerční cílové skupině 12-54 vyšplhal až na 42,5 %. Výsledek Horní Dolní vytáhl i následný pořad v programu Markízy Kredenc, který si ve skupině 12-54 připsal podíl ve výši 39,5 %. Seriál Zoo dosáhl v pondělí proti Horní Dolní na podíl 18 %.

Zoo nejúspěšnější v úterý

Seriál Zoo si ale nadále vede vcelku úspěšně v úterním a středečním prime-time, kdy nemusí konkurovat Horní Dolní. Proti Bouřlivému vínu (Markíza) získal seriál z prostředí exotické zoologické zahrady 23% podíl (12-54), což bylo v této skupině více než konkurence. Seriál Bouřlivé víno byl ale úspěšnější než Zoo v širší skupině 12+. Středeční souboj obou seriálů vyzněl vyrovnaně ve skupině 12-54, v divácké skupině 12+ měl vyšší podíl seriál Bouřlivé víno.

Večerník končí, chce se ale vrátit v novém

Společnost Promotion, vydavatel bratislavského deníku Večerník, oznámila, že k 22. lednu dočasně pozastavuje vydávání titulu. Stalo se tak po necelých pěti měsících, kdy se deník v retro designu objevil na trhu. „Noviny na trhu nenašly očekávanou odezvu ze strany čtenářů a další vydávání deníku v tomto formátu postrádá ekonomické opodstatnění. Společnost Promotion přehodnotí formát a směřování deníku a po připravované analýze a marketingovém průzkumu nového formátu se na trh s titulem Večerník vrátí,“ uvedl v oficiálním prohlášení jednatel společnosti Bohuslav Vajclík.

Bratislavsky Vecernik

Huste.tv prý změnil majitele

Podle informací Stratégie.sk změnila sportovní a zábavní internetová televize Huste.tv, patřící v současnosti do portfolia skupiny Joj, majitele. Podle informací serveru už měl prodej televize proběhnout a novým majitelem se měla stát společnost Ringier Axel Springer Slovakia. Ta však informace odmítla komentovat, skupina Joj jej dokonce popřela.

hustetv

-mav-