VLP spojuje deníky a časopisy v produktu Big Hit

pondělí, 25. ledna 2016, 06:45 Tisk MediaGuru

Jde o první produkt VLP na inzertním printovém trhu, který spojuje noviny a časopisy skupiny.

Vydavatelská skupina Vltava-Labe-Press (VLP) zavádí od 1. února 2016 nový inzertní produkt s názvem Big Hit. Spojuje v něm své deníky a časopisy – tedy více než 70 regionálních deníků Deník, jejich suplementy a dále vybrané magazíny časopisecké společnosti Astrosat. Konkrétně jde o tituly Deník, TV magazín, Vlastu, Překvapení a TV mini.

„Je to první produkt, na kterém ukazujeme sílu vydavatelství. Dosud nebylo možné kupovat inzerci ve všech našich titulech naráz. Do loňského roku fungovala inzerce deníků a časopisů odděleně, softwary nebyly propojené a společný prodej nebyl koordinovaný. Teď je to poprvé, kdy inzerci prodáváme společně,“ popsal MediaGuru.cz generální ředitel skupiny VLP Michal Klíma.

Tituly zařazené do inzertní nabídky Big Hit v průměru osloví 2,143 mil. čtenářů, což představuje čtvrtinu populace ČR ve věku 12-79 let. Vzhledem k tomu, že kombinuje deníky i časopisy, vytváří z tuzemských tištěných titulů nejsilnější zásah, kterého je možné dosáhnout v rámci nabízených inzertních produktů.

Složení a dosah inzertních produktů

produkt tituly daily reach (tis.) cena gross (Kč)
Big Hit Deník, TV magazín, TV mini, Vlasta, Překvapení 2 143 974 000
Tarif Extra Quatro magazín  Aha! TV, Blesk magazín TV, Magazín + TV, Sport magazín 1 964 641 440
Ultra kombi 5 plus 2, Lidové noviny, Metro, MF Dnes 1 895 1 331 617
Tarif Extra S - Line magazín Blesk maazín TV, Magazín + TV, Sport magazín 1 824 599 760
Tarif Extra A - Line magazín Aha! TV, Blesk magazín TV, Magazín + TV 1 725 599 760
Tarif Extra magazín Blesk magazín TV, Magazín + TV 1 572 496 400
Tarif Extra Quatro Aha!, Blesk, Právo, Sport 1 517 1 100 262
Tarif Extra S - Line Blesk, Právo, Sport 1 443 1 018 486
Tarif Extra A - Line Aha!, Blesk, Právo 1 340 985 909
Tarif Extra Právo, Blesk 1 262 829 125
Top kombi Lidové noviny, MF Dnes 795 843 030

Zdroj: Media projekt, 2+3Q/2015, Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark

Z hlediska oslovení mají o něco silnější zastoupení ženy (57 %) než muži (43 %). Konkrétně inzerci v tarifu Big Hit osloví zadavatelé 1,23 mil. žen a 911 tis. mužů. Většina čtenářů tarifu (81 %) je věku nad 30 let, nadpoloviční většina (56 %) náleží do socioekonomické skupiny ABC.

Ceníková cena tarifu Big Hit představuje 974 tis. Kč, což znamená, že zadavatelé získávají o třetinu výhodnější cenu, než kdyby inzerovali ve všech titulech za cenu odpovídající souhrnu ceníkových cen těchto titulů. Náklady na oslovení jednoho tisíce čtenářů (CPT) jsou 454 Kč.

„Vytváříme zásah, který konkuruje nejen vydavatelskému trhu, ale i jiným mediatypům,“ říká Michal Klíma s tím, že o podobný produkt, který by spojil všechny tituly vydavatelství, projevily zájem především mediální agentury. Nový tarif ale nijak neovlivnil stávající inzertní ceník vydavatelství. Big Hit je prvním z produktů, se kterým VLP přichází. Další inzertní tarify obsáhnou i propojeni na online a tabletové magazíny rodiny Dotyk, které jsou nově součástí VLP.

-mav-