Weby psaly pozitivně o Škodě, negativně o VW

Batman - Volkswagen
Značka Volkswagen byla loni nejčastěji medializovanou na českých serverech.

Značka Volkswagen (VW) se stala nejčastěji medializovanou na českých zpravodajských serverech v roce 2015 a vystřídala tak v čele ČEZ, který žebříčku dominoval tři předcházející ročníky. Za Volkswagenem se umístila Škoda Auto a České dráhy, ČEZ obsadil čtvrtou příčku. Vyplynulo to z roční analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala hlavní české zpravodajské servery.

Počet výpovědí o firmách na zpravodajských serverech, rok 2015

Media Tenor

Pozitivní a negativní medializace firem na serverech, rok 2015

TOP 10 podniků s nejvyšší pozitivitou TOP 10 podniků s nejvyšší negativitou
Společnost Počet výpovědí Společnost Počet výpovědí
Škoda Auto 543 Volkswagen 810
Volkswagen 331 České dráhy 207
O2 219 ČEZ 194
České dráhy 191 Lufthansa 154
Huyndai 175 Česká pošta 143
ČEZ 140 Škoda Auto 141
VZP 127 Tesco 126
Tatra 123 O2 117
Česká spořitelna 119 ČSA 111
Škoda Transportation 117 Dopravní podnik Praha 99

Automobilka Volkswagen zároveň zaznamenala nejvíce negativních informací. „Znamená to zásadní obrat mediálního obrazu u firmy, která se v posledních letech v žebříčku nejzmiňovanějších firem sice pravidelně umisťovala, ale vždy jako jedna z nejpříznivěji prezentovaných,“ uvedla Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Den před vypuknutím aféry týkající se manipulací s emisemi vozů koncernu se tato automobilka držela na 6. místě průběžného pořadí žebříčku. Od té doby (18. 9. 2015) však míra medializace prudce stoupala a Volkswagen od začátku kauzy do konce roku 2015 získal třikrát více mediálního prostoru než za předchozích necelých devět měsíců roku.

Škoda Auto zůstává dlouhodobě nejkladněji prezentovanou firmou internetového zpravodajství, nově se v tomto žebříčku objevila také automobilka Tatra, která jde nahoru také po ekonomické stránce, desítku uzavírá další nováček tabulky, Škoda Transportation. V žebříčku stoupá také operátor O2, který po vyčlenění správce sítí CETIN ohlásil zvýšení zisků.

Druhý nejvyšší počet nepříznivých zmínek v loňském roce získaly České dráhy. Těm mediálně uškodila zejména prohraná arbitráž s dodavatelem lokomotiv. Četnost negativních informací však byla u drah přibližně čtyřnásobně nižší než u Volkswagenu, navíc byly vyvažovány i téměř shodným počtem informací pozitivních.

Zdroj dat: Media Tenor

-mav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, Výzkumy

DISKUSE