ADC se chce otevřít kreativcům napříč obory

Louskacek_2016
Na ADC Creative Awards mohou české agentury nově přihlašovat i práce určené pro zahraničí.

Letošní ADC Creative Awards, známé spíše pod názvem Louskáček, se pomalu blíží. Vyhlášení vítězů se bude stejně jako v loňském roce konat v pražském klubu La Loca začátkem dubna, nově však přibude celodenní summit, který bude věnován kreativě. „Soutěž je výborná věc, ale mluví na ní jen kreativci ke kreativcům. Summitem se chceme otevřít všem,“ vysvětluje předseda českého Art Directors Club (ADC) Radouane Hadj Moussa, kreativní ředitel agentury DDB.

První ročník summitu je pojat komorně, k dispozici bude jen 50 vstupenek, které si může zakoupit kdokoliv, kreativci i zadavatelé reklamy. V dopolední části by se měli představit mladí kreativci soutěžící v Young Creative, poté dostanou prostor k prezentaci shortlistované práce. „Až po těchto prezentacích porota v čele s Chavem D’Emiliem, kreativním šéfem jihoamerického McCann, rozhodne, kdo převezme cenu,“ popisuje Radouane Hadj Moussa. Na konferenci mimo jiné vystoupí i Abraham Abbi Asefaw z agentury Pop Up, nabízející „expresní nomádské služby“. Ty spočívají v tom, že agentura přijede kamkoliv a do 48 hodin po obdržení briefu přijde s návrhem řešení.

Samotné ceny ADC Creative Awards letos nově umožní českým agenturám přihlásit také práce určené pro zahraniční trhy. „Dříve bylo možné přihlašovat jen věci, které byly vytvořeny pro český trh, nyní se otevíráme i těm, kteří se se svou prací uplatnili v zahraničí,“ říká Moussa. Mezi takové práce by patřila například reklama s Lionelem Messim pro katarskou značku Ooredoo, kterou v roce 2014 připravila Saatchi & Saatchi, nebo spot pro Hill’s Pet Nutrition určeným pro Belgii od agentury Red Fuse. „Naším cílem není jen mapovat to, co se děje u nás na mediálním trhu, ale chceme především ukázat, co skvělého dokážou zdejší kreativci,“ dodává Moussa.

Změny v kategoriích jsou oproti loňskému roku drobnějšího charakteru. Zrušena byla kategorie Digital Campaign. „Rozdělovat digitální a klasické kampaně už nám dnes přijde jako anachronismus. Digitální kampaně lze tedy přihlašovat stejně jako klasické,“ komentuje Radouane Hadj Moussa. Letošní novinkou je kategorie Branded Content, rozšířena je i kategorie Design o podkategorie Immersive Design a TV Graphics. „Podkategorie televizní grafiky jde opět ruku v ruce s naší snahou otevřít ADC kreativcům napříč obory. Soutěž bude mít vždy základ v reklamní komunikaci, ale možnost by zde měli mít i kreativci z televizí,“ myslí si Moussa. Hodně si ADC slibuje také od kategorie Innovation, jež nemá žádné kategorie ani omezení, oceňovat chce zkrátka inovativní přístup a řešení.

ADC Awards se koná každoročně už od roku 1993, původně byly udělovány pod názvem Louskáček. Představuje soutěž o nejkreativnější českou reklamu. Je součástí Art Directors Club of Europe Awards a vítězné práce automaticky postupují do evropské soutěže.

-stk-

Zařazeno v rubrice: Reklama

DISKUSE