CPEx se dále posouvá k „programmatic premium“

pondělí, 08. února 2016, 07:42 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Měsíční kombinovaný zásah CPExu se dnes pohybuje kolem 85 procent.

Sdružení online vydavatelů Czech Publishers Exchange (CPEx) se v letošním roce plánuje dále posouvat směrem k „programmatic premium“. „Znamená to jednak lepší prioritizaci přístupu k impresím, jednak rozšiřování nabídky formátů. Již loni jsme začali nabízet rich media formáty a jejich nabídku budeme dále rozšiřovat, letošním tématem bude také video,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz ředitel CPEXu Matěj Novák.

CPEx původně nabízel jen reklamní prostory členů sdružení. Kvůli poptávce ze strany dalších médií spustil však partnerský program i pro nečleny, kteří mohou využívat výhod platformy – především možnosti monetizace a řešení channel konfliktu mezi přímým a nepřímým prodejem. Mezi partnery loni přibyly zavedené značky jako Impression Media, Heureka, iPrima, Rádio Impuls, uLékaře.cz či Annonce, ale také úzce vyprofilovaní hráči – např. Ariga, Běhej.com, Fotbalunás.cz či některé weby z portfolia Synergy media. „Při diskusi o partnerství se příliš nekoukáme na velikost média, ale spíše na kvalitu, ačkoliv nějaké minimum je nutné kvůli rentabilitě spolupráce,“ vysvětluje Matěj Novák.

Na podzim roku 2014 zahájil CPEx v RTB také prodej kampaní na konkrétní cílové skupiny. „Publika přidáváme prakticky neustále. Díky tomu, že tvoříme publika inzerentům na míru, přibývají každý týden, celkově jich máme několik set, ale při našem individuálním přístupu vastně nedává příliš smysl to počítat,“ říká Matěj Novák. Loni přibylo pilotní cross-device cílení, které je postupně rozšiřováno. „Pro letošní rok chystáme i další novinky jako např. vylepšené look alike modelování,“ dodává.

Czech Publisher Exchange je sdružení předních českých provozovatelů online médií –  AdActive, Czech News Center, Economia, Mafra a Mladá fronta –, které inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy pomocí technologie RTB. Po rozšíření záběru o partnery se měsíční kombinovaný zásah podle NetMonitoru pohybuje kolem 85 %. Plán ohledně meziročního navýšení reklamních výnosů byl v roce 2015 růst o 65 %. Podle Matěje Nováka byl ale výsledek podstatně lepší, přesné číslo však uvádět nechce.

-stk-