ČT nahradila pásmové reklamní ceny cenami CPP

úterý, 02. února 2016, 11:03 TV MediaGuru

Změna se týká ČT2 a ČT sport. ČT zároveň zahájila prodej reklamy na významné sportovní akce.

Česká televize změnila od začátku února nastavení ceníkových cen pro prodej reklamního prostoru. Původně používané pásmové ceny byly nahrazeny cenami stanovenými na základě ratingových bodů (CPP). Základní ceníkové CPP platné pro 30vteřinový spot bylo stanoveno na 26 tis. Kč, na toto CPP jsou dále uplatňovány cenové koeficienty uvedené v obchodní politice na rok 2016.

Protože reklamní vysílání v podobě klasických spotů je na kanálech ČT omezeno a můžou pro něj být využity jen stanice ČT2 a ČT sport, týká se úprava pouze těchto kanálů. Dosud se cena reklamy na ČT2 a ČT sport odvíjela od času vysílání – pro jednotlivé časové úseky byly stanoveny pevné ceny.

V letošním únoru představuje CPP po zohlednění sezónního koeficientu 20 800 Kč. Dále je cena ovlivňována stopážovými koeficienty, příplatky za pozici v bloku a speciální cenové indexy jsou vypsány na prestižní události. Například na hokejové mistrovství světa či Euro 2016 je index 1,5 (s účastí českého týmu 2). Vysílání reklamy v prime-time nebo off prime-time ale není indexováno.

ČT už zároveň zahájila prodej reklamy na MS v ledním hokeji a na fotbalové Euro 2016. Ty patří společně s olympijskými hrami k hlavním letošním sportovním událostem, které ČT může obchodně využít. Jak už jsme informovali, ČT očekává, že sportovní události potáhnou růst výnosů z prodeje klasické spotové reklamy o 40 % (tj. o cca necelých 30 mil. Kč).

Čas vyhrazený reklamě na programech ČT2 a ČT sport nesmí přesáhnout 0,5% denního vysílacího času nakaždém z těchto programů, přičemž v prime time nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na žádném z těchto programů.

-mav-