Nejúspěšnější českou značkou je stále Seznam.cz

Seznam_cz
V čele nejúspěšnějších českých značek vzniklých po roce 1989 se drží Seznam.cz.

Mezi nejúspěšnější české značky, které vznikly po roce 1989, patří Seznam.cz, Alza.cz a Student Agency. První a třetí pozice se oproti roku 2013 nemění. Naopak druhá jmenovaná značka v trojici nahradila skupinu PPF, která z první desítky spontánně jmenovaných nejúspěšnějších značek vypadla. Ukazuje to letošní studie Nové české značky v roce 2016 agentury Ogilvy & Mather, jež online dotazovala respondenty z řad odborníků na reklamu a marketing.

Seznam.cz spontánně zařadilo 58 % dotázaných, Alza.cz 48 % a Student Agency 37 %. Dále se do první desítky dostal Mall.cz, Mountfield, Avast, Air Bank, AAA Auto, AVG a Bernard.

OM_2016_SpontanneJmenovaneZnacky

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Ve chvíli, kdy respondenti dostali nápovědu, první tři příčky zůstaly nezměněny. Do první pětky se ale nově probojovala značka AVG a Ambiente.

OM_2016_VyberZeSeznamu_JmenovaneZnacky

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Největší tržní hodnoty dosahuje podle respondentů Seznam.cz (65 %), podle nich se pohybuje v rozmezí od 2 do 8 miliard korun. Dále jmenovanými jsou Alza.cz, PPF, Student Agency a Avast.

Mezi ty, které mají před sebou úspěšný budoucí rozvoj, respondenti nejvíce důvěřují značkám Alza.cz (38 %), Student Agency (35 %) a Avast (25 %). Alza.cz může podle nich do budoucna těžit ze své široké uživatelské báze, inovativního přístupu, kvalitního servisu, důvěryhodností a celkovou úspěšností online segmentu. Student Agency bude úspěšná díky jasné vizi a silné orientaci na uspokojení potřeb zákazníka.

Zdroj:

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Úspěšný marketing a distribuci přisuzují respondenti značce Alza.cz, kreativní reklamě vděčí za svůj úspěch podle nich zejména Air Bank a Alza.cz.

OM_2016_Marketing

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Zdroj: Nové české značky v roce 2016

Naopak mezi ohrožené značky byla zařazena značka prodejce sortimentu zábavy Bonton (42 %), která bude ztrácet svou pozici především vlivem zvyšující se obliby online médií a konsolidace trhu. Dále je ohrožena značka výrobce kuchyní Koryna (35 %), která trpí malou progresivností, velkou konkurencí a nedostatečnou šíří sortimentu, nebo dopravce Leo Express (25 %). Slibnou budoucnost nemusí mít ani oděvní značky Pietro Filipi, Alpine Pro, Bushman a Blažek.

Celou studii si můžete prohlédnout zde.

-stk-

 

Zařazeno v rubrice: Marketing, Výzkumy

DISKUSE