ČSSD zahájila kampaň, letos do ní vloží 100 mil. Kč

středa, 02. března 2016, 11:00 Marketing MediaGuru

Politické strany plánují investovat do letošních voleb desítky milionů, ČSSD kolem 100 milionů.

Začátkem března spustila ČSSD jarní část své volební kampaně před senátními a krajskými volbami. Kampaní „2 roky ve vládě“, která je k vidění v tisku, outdooru a na internetu, chce nejen připomenout své dosavadní výsledky, ale sloganem „Stát není firma. Je to společenství lidí.“ se také vymezuje vůči svému koaličnímu partnerovi – hnutí ANO. Naráží tím na časté tvrzení Andreje Babiše, majitele Agrofertu, že chce stát řídit jako firmu.

CSSD_penze

CSSD_minmzda

CSSD_zdravotnictvi

Investice do jarní komunikace by podle informací MediaGuru.cz neměly přesáhnout 10 milionů korun. Na celou volební kampaň pak ČSSD plánuje alokovat řádově 100 milionů korun, z čehož dvě třetiny mají jít na krajské volby, třetina na senátní. Podle místopředsedy strany pro hospodaření Martina Starce se nepočítá s tím, že by si ČSSD musela na kampaň půjčovat.

Částka ČSSD je výrazně vyšší než rozpočty ostatních stran pro podzimní volby. Opoziční TOP 09 zatím hovořila o desítkách milionů na kampaň, KDU-ČSL a hnutí Starostové a nezávislí o 15 milionech. KSČM se chce vejít do 20 milionů a Úsvit s Blokem proti islámu do deseti milionů korun. Hnutí ANO ještě částku nezveřejnilo.

V reakci na kampaň ČSSD se Babiš nechal slyšet, že lidé z ČSSD vlastně netuší, co to firma je, protože nikdy nebyli v reálném životě. Ve stejný den spustil jeho koncern Agrofert vlastní kampaň, v níž reaguje na informace o tom, že vydělává na státních dotacích. V kampani „Spočítáno“, která využívá zejména outdooru, vyčísluje, kolik odvádí státu na dani z příjmu nebo kolik věnovala jeho nadace na dobročinné účely.

SPOČÍTÁNO Agrofert státu

-stk-, -čtk-