ČSSD zahájila kampaň, letos do ní vloží 100 mil. Kč
Politické strany plánují investovat do letošních voleb desítky milionů, ČSSD kolem 100 milionů.
Začátkem března spustila ČSSD jarní část své volební kampaně před senátními a krajskými volbami. Kampaní „2 roky ve vládě“, která je k vidění v tisku, outdooru a na internetu, chce nejen připomenout své dosavadní výsledky, ale sloganem „Stát není firma. Je to společenství lidí.“ se také vymezuje vůči svému koaličnímu partnerovi – hnutí ANO. Naráží tím na časté tvrzení Andreje Babiše, majitele Agrofertu, že chce stát řídit jako firmu.
Investice do jarní komunikace by podle informací MediaGuru.cz neměly přesáhnout 10 milionů korun. Na celou volební kampaň pak ČSSD plánuje alokovat řádově 100 milionů korun, z čehož dvě třetiny mají jít na krajské volby, třetina na senátní. Podle místopředsedy strany pro hospodaření Martina Starce se nepočítá s tím, že by si ČSSD musela na kampaň půjčovat.
Částka ČSSD je výrazně vyšší než rozpočty ostatních stran pro podzimní volby. Opoziční TOP 09 zatím hovořila o desítkách milionů na kampaň, KDU-ČSL a hnutí Starostové a nezávislí o 15 milionech. KSČM se chce vejít do 20 milionů a Úsvit s Blokem proti islámu do deseti milionů korun. Hnutí ANO ještě částku nezveřejnilo.
V reakci na kampaň ČSSD se Babiš nechal slyšet, že lidé z ČSSD vlastně netuší, co to firma je, protože nikdy nebyli v reálném životě. Ve stejný den spustil jeho koncern Agrofert vlastní kampaň, v níž reaguje na informace o tom, že vydělává na státních dotacích. V kampani „Spočítáno“, která využívá zejména outdooru, vyčísluje, kolik odvádí státu na dani z příjmu nebo kolik věnovala jeho nadace na dobročinné účely.
-stk-, -čtk-