Deník N získává přes 80 % výnosů z prodeje obsahu

sobota, 05. března 2016, 06:30 Slovensko MediaGuru

Nový slovenský deník se značně opírá o čtenáře, vyplývá z údajů za první rok jeho existence.

Především výnosy plynoucí od čtenářů se největší měrou podílely na celkových výnosech nového slovenského Deníku N. Z Piana se rozhodl odejít server Pluska.sk a Markíza hledá vhodný pořad pro svůj access prime time. Přinášíme další souhrn dění za uplynulý týden na slovenském mediálním trhu.

Bulvární web Pluska.sk vystoupil z Piana

Vydavatelství News and Media Holding (skupina Penta) vystoupilo s platností od 1. března 2016 ze systému zpoplatňovaných webů Piano. Týká se to konkrétně bulvárních webů pluska.sk, plus7dni.sk a dalších přidružených webů. Všechny články z těchto webů tak byly v systému Piano od 1. března odemknuty a čtenářům jsou k dispozici zdarma. Piano nadále nabízí za předplatné přístup k webům sme.sk, tyzden.sk a dalších šesti zapojených webů. Jejich seznam je možné najít zde. Z Piana ale postupně odcházejí větší vydavatelé: Mafra Slovakia vystoupila předloni, stejně jako Pravda.sk a Trend.sk.

Pluska

Deník N za první rok ve ztrátě 0,5 mil. euro

Výnosy Deníku N, který vznikl odchodem redaktorů z deníku Sme po vstupu finanční skupiny Penta do vydavatelství Petit Press, za první rok existence dosáhly výše 1,2 mil. euro (cca 32,7 mil. Kč podle průměrného kurzu EUR v roce 2015). Náklady v prvním roce existence představovaly 1,7 mil. euro (46,4 mil. Kč). Za první rok existence tak Deník N vytvořil ztrátu 500 tis. euro (cca 13,6 mil Kč). Vydavatelská společnost deníku dále oznámila, že ztrátu se daří každé čtvrtletí snižovat – zatímco v prvním čtvrtletí 2015 představovala 250 tis. euro, v posledním čtvrtletí loňského roku se snížila na 100 tis. euro. Deník N je financován zejména z prodeje obsahu – 58 % výnosů představuje prodej předplatného tištěné či digitální verze (celkem 16 tis. předplatitelů), dalších 26 % výnosů získává z volného prodeje. Prodej reklamního prostoru představuje 15 %.

denik n_graf

Naši nejsledovanějším pořadem Joj i v únoru

Komediální seriál Naši zůstal i v únoru nejsledovanějším pořadem televize Joj. V druhém letošním měsíci zaznamenal nejlepšího výsledku 11. února. V obchodní cílové skupině 12-54 se přiblížil k podílu 26 % a podle TV Joj byl po dobu celého měsíce lídrem v čase svého vysílání.

V access prime-time si v únoru mírně polepšil pořad Moje máma vaří lépe než tvoje, jehož průměrný podíl dosáhl 23,2 % a pořad v čase svého vysílání potvrdil pozici lídra. Zvyšuje se také sledovanost zpravodajské relace Joj s názvem Noviny TV Joj.

Ze seriálu Naši, foto: TV Joj.
Ze seriálu Naši, foto: TV Joj.

Markíza hledá vhodný pořad do access prime-time

Televize Markíza hledá vhodný pořad do access prime-time, ve kterém má zatím navrch konkurenční Joj s licenčním formátem Moje máma vaří lépe než tvoje. Markíza od 18:00 nabízela kulinářskou show Bez servítek, v týdnu se však rozhodla pro programovou změnu a do tohoto času zařadila populární sitcom z roku 2006 Sousedé. Zda to Markíze přinese lepší výsledky, ukáží následující dny. Markíza se v prime-time může spolehnout na seriál Horní Dolní, který v pondělním vysílání zaznamenal podíl 41,7 % ve skupině 12-54, informovala televize.

Ze seriálu Sousedé, foto: TV Markíza
Ze seriálu Sousedé, foto: TV Markíza

RTVS uvedla mobilní zpravodajskou aplikaci

Veřejnoprávní RTVS uvedla zpravodajskou mobilní aplikaci pro svoji relaci Správy. Aplikace je přizpůsobena operačním systémům iOS a Android. Jde tak o první rozšíření zpravodajství RTVS na pole nových médií. RTVS si slibuje, že díky nové zpravodajské aplikaci podchytí především mladší diváky, kteří konzumují informace jiným způsobem než starší generace. „RTVS a její zpravodajské týmy mají ve světě slovenského online prostředí obrovský potenciál. Myslím si, že spuštěním aplikace se přiblížíme k úrovni veřejnoprávních vysílatelů v zahraničí a rozšíříme naše publikum i o mladší lidi, kteří nesledují televizní a rozhlasové zpravodajství, ale získávají informace o světě za pochodu, prostřednictvím nejmodernějších technologií,“ uvedl Peter Valovič, šéfeditor digitálních médií Zpravodajství RTVS.

rtvs_mobil

Aktuality.sk zapojuje do kampaně vlastní novináře

Až do 20. března běží imageová kampaň portálu Aktuality.sk, která pracuje s tvářemi svých novinářů. Ve spotu se tak objevují šéfredaktor Peter Bárdy, hlavní komentátor Dag Daniš a investigativní novinář Marek Vagovič. Cílem kampaně je komunikovat jasné ne korupci, tunelování a rozkrádání. „Píšeme o velkých kauzách a nebojíme se je řešit až do konce, abychom mohli žít ve spravedlivé společnosti,“ uvádí myšlenku kampaně provozovatel webu, společnost Ringier Axel Springer SK. Kampaň pracuje s komplexním mediamixem včetně sociálních sítí.

-mav-