Evropský reklamní trh si letos víc věří

středa, 09. března 2016, 10:53 Reklama MediaGuru

Ukazuje to zpráva Evropské asociace komunikačních agentur, podle které se index důvěry zvyšuje.

Podle nové zprávy Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) vstoupil sektor komerční komunikace do nového roku s optimismem. A to přesto, že letošní rok bude poznamenán zásadními událostmi, jako jsou migrační krize nebo britské referendum o setrvání v EU. Index důvěry v reklamní odvětví je založen na měsíčním sběru dat od reklamních agentur a agentur pro výzkum trhu.

Index se významně liší region od regionu. Nejnižší je v Řecku, Estonsku a Belgii. Také Francie – jako jeden z největších evropských reklamních trhů nehýří optimismem (i přes zlepšení oproti výsledkům z října 2015). Nejvyšší důvěra naopak panuje na Maltě, ve Slovinsku a v Rumunsku. Také důvěra na britském trhu významně vzrostla.

Index důvěry v Evropě, leden 2016

Index duvery v jednotlivych zemich

Zdroj: EACA

„Dobrá zpráva. Rosteme. Ne všichni a všude, ale po říjnovém poklesu se důvěra reklamního průmyslu zdvojnásobila. V České republice jsme rostli dokonce ještě vyšším tempem než průměr Evropy. Je to jasně vidět na větší aktivitě zadavatelů,“ říká prezident tuzemské Asociace komunikačních agentur (AKA) Jan Binar.

Poptávka po reklamních službách mírně vzrostla, a to již od posledního čtvrtletí minulého roku. Reklamní společnosti na západě a severu Evropy jsou méně optimistické ohledně poptávky, zatímco středomoří očekává nejvyšší vzestup poptávky.

Očekávání poptávky po reklamních službách v následujících 3 měsících

ocekavani_reklamni sluzby

Zdroj: EACA

Očekávání ohledně zaměstnanosti jsou velmi pozitivní v Británii, zatímco Německo je mnohem konzervativnější a jeho očekávání od minulého čtvrtletí výrazně pokleslo.

„V České republice cítíme, že trh práce v komerční komunikaci ožil. Opět začínáme narážet na nedostatek kvalitních zaměstnanců a to vytváří tlak na růst platů a následné jednání s klienty o výši odměn. Stále častěji vedeme s klienty diskuse nad vytvářením hodnoty a proměňováním příležitostí. Hledání úspor za každou cenu a krácení rozpočtů začíná pomalu patřit minulosti,“ dodává Binar.

-mav-

Foto: Photospin