Xerox upravil byznys model, investuje do marketingu

Xerox
Xerox reaguje na digitální transformaci, chce se profilovat jako firma poskytující komplexní řešení.

Společnost Xerox reaguje na probíhající digitální transformaci. Vedle tiskáren, kopírek a skenerů se nyní zaměřuje i na poskytování služeb v oblasti správy dokumentů. „Reagujeme tím na stále silnější trend bezpapírové kanceláře. Výnosy z tisku nám klesají, a tak se snažíme je nahradit penetrací služeb,“ vysvětluje Veronika Brázdilová, generální ředitelka Xeroxu pro ČR, SR a Maďarsko.
Společnost tak nabízí služby zpracování dat, digitální archiv či analýzu tiskové prostředí a jeho optimalizaci. Novými nástroji napomáhá k úspoře papíru a efektivizaci práce.

Proměna obchodního modelu jde ruku v ruce se změnou přístupu k marketingu. Dříve společnost, jejíž značka se pravidelně umisťuje v žebříčku Interbrand – 100 nejlepších globálních značek, do marketingu příliš neinvestovala a spoléhala se v tom na své partnery a dealery, to se ale od loňského roku změnilo. V březnu loňského roku bylo v Praze vytvořeno konsolidované marketingové oddělení. „Bojujeme s tím, že lidé si nás stále spojují jen s kopírkou. My ale dnes děláme mnohem víc. Proto se chceme profilovat jako firma, která nabízí komplexní řešení, včetně řešení a služeb, které dopomohou firmám k úsporám nákladů a zvýšení efektivity,“ popisuje Petra Šebo, PR & Marketing Communication Manager Xeroxu.

Zatímco na koncové zákazníky Xerox dále komunikuje přes partnery, na zákazníky firemní už cílí přímo. Na sklonku loňského roku spustila značka ve spolupráci s agenturou Digital Brain online kampaň se zaměřením na malé a střední firmy v Česku a na Slovensku. Využila v ní display reklamy, remarketingu, RTB a sociálních sítí. V podobné sestavě kampaň letos na jaře opakuje. „Kampaň hodnotíme jako úspěšnou, získali jsme z ní kvalitní leady, které se daly zobchodovat. Zajímavé je, že nám fungovaly spíše kanály, které jsou typické pro B2C komunikaci – výborně zafungovala display reklama, naopak LinkedIn se příliš neosvědčil,“ dodává Petra Šebo.

Vizuály k online B2B kampani společnosti Xerox

Do budoucna se bude Xerox i nadále soustředit na výkonnostní marketing a lead management. Důležitou roli v budování image a edukaci trhu bude hrát i PR, na kterém na českém a slovenském trhu spolupracuje s agenturou My.cz, jež je součástí skupiny Bison & Rose. „Chceme být také hodně vidět na odborných konferencích z oblasti IT, ale i financí, zdravotnictví, HR či státní správy, kde umíme nabídnout řešení na míru,“ přibližuje Petra Šebo.

Marketingová strategie značky je řízena světovou centrálou, nicméně jednotlivé aktivity a komunikace se řeší na úrovni lokálního trhu. Jinak se přistupuje k českým i slovenským zákazníkům. „B2B komunikace v České republice je o poznání chladnější než na Slovensku,“ dokresluje Petra Šebo.

-stk-

 

Zařazeno v rubrice: Marketing

DISKUSE