Instagram dává stále více prostoru videu

pátek, 29. dubna 2016, 09:00 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť začíná uživatelům doporučovat kromě fotek i videa, navíc prodloužila jejich stopáž.

Video se stává pro Instagram stále důležitějším formátem. Tato sociální síť v poslední době představila hned několik relativně drobných updatů, které ale postupně posouvají videobsah do středu pozornosti uživatelů. A to doslova. Uživatelé na něj totiž narazí i v sekci Explore, jež jim doporučuje na základě dosavadních preferencí příspěvky a kanály, které dosud nesledují. "Na podstatě této funkce se jinak nic nemění. Čím víc ji používáte, tím relevantnější obsah vám doporučí," uvedla firma na svém blogu.

Vypuštění daného updatu načasovala na termín konání zámořského hudebního festivalu Coachella, který by měl být  prvním hlavním zdrojem Instagramem doporučovaného videoobsahu. Je však více než pravděpodobné, že z nové funkce budou těžit také značky – pokud jsou na Instagramu dostatečně aktivní a vyprofilované, otevírá se jim další cesta k získání pozornosti uživatelů. Automobilky nebo výrobci sportovního oblečení je mají například větší šanci organicky oslovit coby fanoušky motorismu a konkrétních sportovních hvězd.

Důraz na videoobsah ze strany Instagramu má ale šanci potěšit všechny uživatele, nejen firmy. Videa totiž nejsou jen více vidět díky doporučení v sekci Explore, ale také mohou být delší. Maximální stopáž klipu dosáhla jedné minuty namísto dosavadních patnácti sekund. Z hlediska zadavatelů reklamy se nyní nic nemění, ti uvedenou možnost dostali o dva měsíce dříve.

Další updaty už vypadají subtilněji, přesto mají šanci potenciál zvýšit motivaci uživatelů k natáčení videí. Mobilni aplikace Instagramu totiž začíná u klipů udávat nejen počet udělených "lajků" a napsaných komentářů, ale také počet zhlédnutí. Ta se započítávají stejně jako v případě Facebooku po třech sekundách přehrávání. Na rozdíl od největší sociální sítě ale Instagram ještě definitivně nestanovil, jak velká část přehrávaného videa musí být na obrazovce fakticky vidět. V případě Facebooku jde alespoň o padesát procent jeho plochy.

Lepší zážitek i na webu

Každopádně už jenom samotné zveřejňování této statistiky by mohlo mít relativně nezanedbatelný dopad, tvrdí server Recode

Roli by hrál narcismus části uživatelů sociálních sítí a další kolo soutěže o to, kdo má něčeho více – fanoušků, lajků a nyní i počet zhlédnutí. Mapování a porovnání těchto údajů navíc může ještě usnadnit změna datování všech příspěvků. Místo mnohdy matoucích formulací "zveřejněno před 27 týdny" si mohou uživatelé nechat zobrazit přesné datum publikace příspěvku.

Pokud by některý z uživatelů chtěl statistiky "závodu o pozornost" sledovat v reálném čase a dostávat  upozornění o nových komentářích, lajcích a followerech svých příspěvků, nepotřebuje se již kvůli tomu spoléhat jen na verzi Instagramu pro chytré telefony. Nově ho o daných aktivitách sociální síť zpraví i na stolních počítačích či laptopech.

-jav-