Mainusch: Růst v druhém kvartálu v Česku zpomalí

čtvrtek, 28. dubna 2016, 15:30 TV MediaGuru

Generální ředitel skupiny Nova očekává od druhého čtvrtletí nižší růst než v prvním kvartále.

Vedení společnosti CME, majitele tuzemské televizní skupiny Nova, očekává, že růst výnosů ve druhém čtvrtletí letošního roku bude na českém trhu nižší než ve čtvrtletí prvním (+10 %). V konferenčním hovoru pro investory to při příležitosti výsledků CME za první kvartál 2016 uvedl Christoph Mainusch, jeden ze dvou generálních ředitelů CME, který je zároveň generálním ředitelem tuzemské televizní skupiny Nova.

CME zaznamenala v prvním čtvrtletí celkově růst výnosů o 4 %, což mělo být způsobeno především růstem výnosů z televizní reklamy. Na českém trhu registrovala CME meziroční zvýšení výnosů o 10 % na celkových 927 mil. Kč. To znamená při hrubém odhadu nárůst o cca 88 mil. Kč. Mainusch ale upozornil, že zadavatelé umístili více do období prvního čtvrtletí, a to za low-season ceny. "Očekáváme, že se to odrazí ve výrazně nižším růstu za celý rok 2016," řekl Mainusch. Nižší růst by se přitom měl odrazit už ve druhém čtvrtletí roku 2016, a to nejen vlivem výše popsané strategie, ale také kvůli vyššímu inzertnímu objemu z loňského domácího hokejového šampionátu, který loni přinesl zvýšený zájem inzerentů.

Naopak CME očekává, že z přenosových poplatků a z předplatného bude své výnosy na českém trhu významněji zvyšovat. V prvním čtvrtletí měl růst díky nabídce balíčků HD kanálů představovat 26 %. Vedení společnosti podle Mainusche za celý letošní rok očekává výrazně vyšší růst výnosů z přenosových poplatků než v prvním čtvrtletí 2016.

Podle managementu CME mají také pokračovat investice do nových programových formátů. Celkové náklady na program se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšily o 4 %, měly být ale vyváženy úsporami jinde. "Budeme i nadále cíleně investovat do programování, abychom vylepšili naši konkurenční pozici," popsal šéf skupiny Nova. Zmínil rovněž, že Nova se v Česku rozhodla přijít s druhou řadou formátu Tvoje tvář má známý hlas, a to i přesto, že vysílání první řady ještě nebylo ukončeno. "Rozhodli jsme se pro pokračování na podzim," přiblížil investorům Christoph Mainusch.

-mav-