Monitoring: Investice ve čtvrtletí vyšší o 2,4 mld. Kč

pondělí, 18. dubna 2016, 10:31 Reklama MediaGuru

Podle hrubých údajů mediálních investic rostl český trh v prvním letošním čtvrtletí.

Podle monitoringu investic společnosti Nielsen Admosphere se hrubé investice směřované do nákupu reklamního prostoru v médiích za období prvního letošního čtvrtletí meziročně zvýšily o 17 %. Znamená to nárůst investic o 2,4 mld. Kč na celkových 16,3 mld. Kč. I třetí letošní měsíc tak potvrdil růst investic, který monitoring signalizoval v lednu a v únoru. Ve třetím letošním měsíci se měly celkové hrubé výdaje meziročně zvýšit o 16 %.

Za období prvního letošního čtvrtletí měly nejvýrazněji růst výdaje na televizní reklamu, a to meziročně o 24 %, což představuje zvýšení o 1,7 mld. Kč. Polepšit si ale podle monitoringu měly všechny mediatypy, jak ukazuje následující srovnání.

Hrubé mediální investice v 1. čtvrtletí 2016 vs. 1. čtvrtletí 2015

investice_ctvrtleti

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Hrubé mediální investice v březnu 2016 vs. březen 2015

investice_brezen

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Celkově jde tak podle monitoringu o nejpříznivější vývoj v posledních letech. Na druhou stranu výše monitorovaných investic neodpovídá jejich skutečné výši a od reality se může lišit.

Zdroj dat: Nielsen Admosphere (monitoring internetu, zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere)

-mav-